søndag 15. juni 2014

Kjole til tantegullet <3

Jeg er jo så heldig å være tante til verdens søteste 5-åring <3

Nå var det på tide at hun fikk noe fra tanta si igjen, og ettersom sygleden absolutt har kommet over meg – ja, så måtte jeg sy noe til henne

001

Hun elsker lilla, og hun elsker kjoler – da kan jo ikke noe være bedre enn en lilla kjole vel : )

002

Jeg fikk prøvd meg på vaffelsøm, og det var ganske artig : ) Jeg har aldri sydd med strikk før, og det var veldig enkelt – jeg måtte bare huske på å stramme stoffet mens jeg sydde

006

Ettersom også denne kjolen er sydd uten mønster og jeg ikke hadde målene på lillegull, så laga jeg knyting på skuldrene – det er lettere å justere enn bånd som kanskje blir for korte eller for lange, og det er lettere at kjolen vokser med ungen på denne måten

Stoffet og strikk er kjøpt på Stoff og stil : )

Ha en herlig søndag alle sammen – klem Siv

3 kommentarer:

  1. Heldige tantegullet som får så fin sommerkjole :)

    God søndag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  2. Så fin! Fikk plutselig lyst til å sy, jeg.

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Kjolen ble kjempefin :)

    SvarSlett