søndag 9. oktober 2011

Dametur til landstedet :-)

I helga har jeg hatt med meg 4 venninner til landstedet : ) Vi starta helga med middag på Hovde gård.

010

Etter å ha hørt på storm og regn fredagskvelden og natta, var vi så heldige at vi fikk sol på lørdagen – da tok jeg dem med meg opp på Engelen

022

Etterpå tok vi turen via Vallersund gård

024

Gården er et gammelt handelssted, men nå fungerer stedet som en landsby

025

Mange sjarmerende små og store hus

023

Da Farmen ble spilt inn på Tranøya, var det hit de kom og handla

021

Det er butikk i dette bygget til vanlig også

016

En god, gammeldags landhandel

017

med mulighet for å sette seg ned med en kopp kaffe eller te

019

det er det også anledning til utenfor : )

028

Små og store skulpturer er plassert rundt omkring,

015

og fortsatt blomstrer valmuene : D

Dette har vært ei helg med masse latter, de gode samtalene, god mat og drikke – ja, rett og slett ei herlig helg med mentalt påfyll : )

Nå venter ei uke med høstferie : ))

Ha det godt – klem Siv

torsdag 6. oktober 2011

Dypdykk i håndarbeidskurva

108

Der fant jeg to håndklær som var nesten ferdige, og på bare en liten time fikk jeg ferdigstilt dem : )

107

En i perlestrikk og en i dobbel perlestrikk (er det egentlig det det heter?) Begge er strikket i Mor Aase bomull – 100 g til hvert håndkle

109

Og så ble jeg ferdig med ei kopptue (50 g bomull Gjestal Sport)

Jeg har fortsatt ikke kjøpt meg noe garn : D Hadde garnstopp i august og september – nå skriver vi 6. oktober og jeg har fortsatt ikke kjøpt noe ; )

048

Dette er dagens bilde fra utedagen min : ))

Ha en fin kveld – klem Siv

tirsdag 4. oktober 2011

Er det genseren eller meg det er noe feil med??

052

Jeg har strikka meg genser, og jeg syns den ble knalltøff

053

bare ikke på meg :-/ Det er litjtupp som må stille som modell her

054

Den er for kort til meg – enda jeg har strikket den lengre enn oppskrifta sier…

056

Den er strikka i garn a lá Lerke, og jeg har brukt 476 gram av farnlageret mitt

Det er nok dessverre ikke genseren det er noe galt med – jeg får vel heller revurdere meg selv :-/

061

Denne uka har vi høstuke på jobb, og her skal jeg være alle dagene : ) Tidligere i dag var det kjempefint høstvær….NÅ derimot, øser det ned – håper det blir bedre i morra igjen.

Ha en fin høstkveld – klem Siv

mandag 3. oktober 2011

Så er det oktober da :-)

 

Denne var bra, syns jeg : )

Ha ei flott uke folkens – klem Siv

søndag 2. oktober 2011

Gjett hva de har i Kristiansund da…

035

Fra torsdag til lørdag var jeg i Kristiansund, og da bodde jeg her

013

Jobben til gemalen skulle på tur, og vi damene fikk være med : D Vi var 14 stk som dro på tur sammen.

Den delen av hotellet som vi bodde i, er et gammelt klippfisklager

068

Fra frokostsalen hadde vi utsikt til Hurtigrutas ankomst

071

og vi så over til sentrum av Kr.sund

Vi hadde teambuilding, og jeg har tydeligvis et mye sterkere iboende konkurranseinnsstinkt enn jeg var klar over : P

Det var en knalltur, og jeg kan ikke huske sist jeg har ledd så mye : D

‘Gutta’ var på jobb på fredagen, så vi damene tusla over broa og inn til Kristiansund sentrum…….og der fant jeg

007

denne beskjeden ; ) AND I FELL IN LOVE <3

005

Er de ikke bare knalltøffe,

004

og helt meg?? ; )

Ingen kan gå fra en sånn beskjed vettu : ))

Ha det godt – klem Siv