torsdag 8. april 2010

Ekspressivt og figurativt

Da jeg gikk på Lærerhøyskolen hadde jeg kunst og håndtverk (selvfølgelig), og der var vi innom mange teknikker – bl.a keramikk

Det er noe jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å ha arbeidet mer med, men jeg må bare kjenne min begrensning….

I alle fall – vi fikk i oppgave å lage noe som var både ekspressivt og figurativt….

002

Hva kan vel være mer ekspressivt enn kvinne som føder?

005

Selv om den er ganske grovt laget, så er den allikevel figurativ – det er ingen tvil om hva det er, og hva som skjer…..

003

Det er ikke vanskelig å se hvor hun tar i – se bare på den spente ryggen….

001

…de knyttede nevene, føttene som spennes oppover

006

Med et smerteskrik gir hun liv til barnet sitt….

Tenkte jeg skulle vise fram denne, for jeg er enormt fornøyd med resultatet.  Læreren min ble også meget fornøyd ;-)

Ha en trivelig torsdag og klem fra Siv

3 kommentarer:

  1. Den var virkelig ekspressiv, og jeg ser formelig hvor hun strever;)
    Har aldri tovet med alpakka, så her er det bare å prøve seg fram...det kan jo bli mye artig;)
    Ha en flott fredag og nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  2. wow, den var kjempefin!! Kunstner du:), du burde absolutt fortsette med å bruke keramikk!!! Du har skikkelig talent synes jeg.. selv om jeg ikke er ekspert på området;)

    God helg:)

    SvarSlett