onsdag 29. juni 2011

Reisebrev Paris–del 2

2011-06-29

Her bor vi altså – opp ei kronglete trapp – gjennom ei fin, rød dør og inn i en sjarmerende leilighet

011

I dag har vi vært i Notre Dame – ikke så lett å få tatt et skikkelig bilde…fikk ikke alle disse fremmedfolka til å flytte seg så de ikke skulle stå i veien ; )

036

Det var et amerikansk kor der og sang mens vi var der inne, så vi benytta sjansen til hvile føttene litt og sette oss ned og høre – vakkert

067

Bak Notre Dame er det mange par som har hengt opp hengelåser på rekkverket på ei bro – der har de skrevet navnene sine…har ikke hørt om dette før jeg, men syns det var skikkelig romantisk

070

og det var tusenvis av dem <3

106

Videre gikk turen til Latinerkvarteret, og der var det fram med strikketøyet i Jardin du Luxembourg(Gemalen trodde ikke sine egne øyne da han oppdaga at jeg hadde med meg strikketøy)

103

Luxemburgpalasset

116

Trives godt i slike smale og spennende gater, og dem var det mange av i Latinerkvarteret

118

I Rue St.- Séverin 22 så vi det smaleste huset i Paris

099

En vakker liten detalj på veggen til et gammelt romersk bad

112

I går tusla vi langs hele Champs-Élysées, og fikk tatt en titt på Triumfbuen – jeg glemte bare å ta det med ; )

Litjtupp prøver virkelig å slå verdensrekord i shopping – SHOP TILL YOU DROP betyr vel egentlig at det er gemalen og jeg som tørner til slutt….må jo innrømme at jeg har funnet meg noen småsaker jeg også, men faktisk ingen sko enda….

Ha det godt, så sees vi i morra – klem Siv

8 kommentarer:

  1. Hehe, shopping er bra :)
    Paris er så nydelig altså, kjenner bittelittegrann på misunnelsen nå må jeg innrømme ;)
    Kos deg masse!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  2. Herlige dager i Paris. Takk for titten.
    Ha fortsatt fine dager der.
    Klem.

    SvarSlett
  3. Det ser skønt ud. Dejlige dage i Paris. Ha' en fortsat fin ferie.

    Klem.

    SvarSlett
  4. Så koselig at du kommer! Jeg sender deg en mail med adresse :)
    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  5. Hei høpp!!

    ser ut som en perfekt tur,gøy å følge reisen deres her..

    Fikk ikke kommentert her i går,men håper jeg får igjennom nå.)

    Klart du må ha med strikketøyet:)
    Du som har kjøpt så mye flott garn..

    Ha en fortsatt fin tur.)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Selvfølgelig må man ha med strikketøy på reise!

    Kos dere masse i Paris. )

    SvarSlett
  7. Minnene strømmer på, hvor mange ganger har ikke jeg sittet i Luxenbourg-parken:)
    Skjønner dere koser dere maximalt. Kom nettopp hjem fra Ørlandet...en annen planet:O))..men har kost meg jeg også;)
    Strikking i parken hører jo med:)
    Nyt byen videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Ha ha, kudos for å medbringe strikketøy! Selvsagt skal man ha det med! Ser fortsatt ut til å være en super tur :-)

    SvarSlett