søndag 27. november 2011

Klarer jeg dette, klarer jeg alt….

Ja, det var i alle fall det jeg tenkte da jeg begynte å sy skjørt til litjtupp

Som jeg har fortalt tidligere, skal skolen hennes sette op Grease, og hun skal bl.a spille Cha Cha Digregoria – da må hun ha et skikkelig danseskjørt

004

Og dette svinger vel bra det : D

002

Jeg hadde ikke mønster, men så fant jeg ei fin veiledning inne hos Ida og Muskatt på hvordan man skal sy sirkelskjørt

003

Det var litt ekkelt å klippe i stoffet, for vevinga gjorde at det frynsa seg veldig da jeg klipte den ene veien. Men den største utfordringa var ikke hverken skjørtet eller foret, men tyllen som foret skulle kantes med. Det var et prakk uten like å få rynka det pent, men det gikk til slutt.

001

Litjtupp ble i alle fall veldig fornøyd, og jeg gleder meg masse til å se forestillinga : ))

Nå har snøen kommet til Trondheim, og jeg er ikke så veldig fornøyd med det – klarer meg veldig godt uten jeg : P

Ha en fin første advent folkens – klem Siv

10 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! Skulle ønske jeg kunne sy jeg også... Det er noe jeg har lyst å lære meg utover vinteren...
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  2. Det ble utrolig flott, du har vært flink :-)

    SvarSlett
  3. Skjørtet ble veldig flott..., så nydelig det stoffet du har brukt... :O)

    Det må bli utrolig moro å se oppsetningen!

    Ønsker deg en flott 1. advents kveld!

    klem

    SvarSlett
  4. Godt gjort! Flott at jenta er fornøyd også.

    SvarSlett
  5. Ser ut som du klarte oppgaven med glans:)

    SvarSlett
  6. Et flott skjørt!
    Her venter jeg på snøen, har lyst å ake og bygge snømann med nurket mitt!!! Her regner det hele tiden, så hadde etterhvert vært kjekt med annet enn vann fra himmelen.
    Ellers har jeg funnet frem de tovede nissene som jeg kjøpte fra deg i fjor, like nusselig i år også ;-)

    Klem fra Veronica

    SvarSlett
  7. Så flink du er, skjørtet vart kjempeflott!! Kos deg i snøen eg skulle ønske vi hadde snø istaden for regn:))

    SvarSlett
  8. Så flink du har vært! Ser riktig flott ut dette skjørtet!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Skjørtet ble fint det;-) Vi satte opp Grease på lærerskolen.. Er enda ikkje komfortabel med at det er folkesport blandt lærere å være offentlig og til tider dumme seg ut.. Så æ meldte mæ frivillig som suffløse/søm/inspisient.. Lurt? Og det til tross for at æ kunne ALLE tekstene utenatt både dengang og nå... klem

    SvarSlett
  10. Fint skjørt. Lykke til med forestillingen. Det blir sikkert kjekt :)
    Her blåser det og regner sidelengs. Skulle gjerne byttet med snø. Det blir så mye lysere da :)
    Ha en fin desemberdag
    Klem, Trude :)

    SvarSlett