søndag 15. januar 2012

Nye lamper og tips til vilt : )

009

Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men det har liksom blitt litt mørkere hjemme hos oss de siste årene – det må være noe med at pærene de lager nå for tida ikke er like sterke som før, det har garantert ikke noe med alderen å gjøre ; )

008

Uansett – behovet for mer lys over spisebordet meldte seg (før hadde vi ei keramikklampe på midten), og da var det greit å ønske seg penger i julegave – gemalen og jeg var ute og skulle kjøpe lamper, og valget falt på disse to. Jeg syns det ble veldig fint, og nå ser jeg igjen : ) Det er her jeg pleier å sitte og sy også…..så er det sagt lizzom : P

001

Lørdagskveldene pleier vi å lage oss litt god mat, og i går var det elg som sto på menyen. Ettersom det er stor tilgang på vilt her i huset, er det greit å variere litt

Her har vi skåret indrefilét i store strimler – vi surra bacon rundt før jeg stekte dem i panna

004

En ekstra liten piff på smaken får du om du smører på peppersmøreost etter at kjøttet er stekt

002

Det er veldig godt med grønnsakswok til – her broccoli, gulrot, fersk champignon og løk.

Jeg er ikke så veldig glad i kokte gulrøtter (det har jeg aldri vært – da jeg var lita påsto jeg at det fikk meg til å snuble i dørstokkene), men liker det veldig godt når de er laga som her

003

Det varierer litt hva jeg serverer til – i går kveld ble det chips

I dag har det vært bursdagsselskap her – vi har feira eldstetøttas 21 års dag <3 Resten av kvelden skal nytes med hekling, tenker jeg ; )

Ha en fin kveld – klem Siv

PS Minner om blogglotteri – link til høyre på sida

14 kommentarer:

  1. Så fint det ble, viktig med godt lys :)

    Vi har også mye vilt her i heimen. En slager er pannestekte poteter, sopp og bacon stuing og smørdampet brokkoli. Det er snadder :)

    SvarSlett
  2. Lampene var kjempefine. Gjør seg med to stk sånn som du har. Lekkert!

    Ble imponert da du skrev at du gikk 6,5 km til jobb før. Raskt regnet tenker jeg du brukte en drøy time på turen. Kanskje jeg bør begynne å gå til jobben jeg også. Tar man turen tilbake da, så er det jo faktisk 2 timer hver dag. Og det monner jo litt :-) men det tar litt tid, da.

    Ha en fin uke, Siv!

    SvarSlett
  3. Det ble så fint med de to lampene og passet til bordet også !
    Nå ble jeg sulten, ser jo bare så godt ut... selv om jeg ikke spiser elgkjøtt :)
    Gratulerer med datteren :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  4. Så fine lamper, de likte jeg virkelig :)
    Og selvsagt er det lyspærene som er blitt dårligere, ingen tvil om det!! Hehe :)
    Og maten så skikkelig nam'nam ut...kjenner jeg ble litt sulten nå jeg..
    Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med eldste datteren din. Lampene ser noe kjent ut, lurer nesten på om jeg har en lik hengende et eller annet sted. Fint ble det i alle fall. Har også gått over til 2 lamper over spisebordet.

    SvarSlett
  6. Fine lamper! Det var godt at det er LYSPÆRENE det er noe i veien med for tiden.... har også lurt på om mørket her i heimen kunne ha med alderen å gjøre- godt å få det avkreftet :))
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  7. Ligner på den lampa vi har over kjøkkenbordet. Noen sa nylig til meg at med alderen så trenger øynene mer lys....men sånt nekter jeg å høre på. :-)

    SvarSlett
  8. Stilige lamper!! Rart dette med lyset:O)
    Dette så virkelig godt ut! Fikk i hjort fra Tustna som vi spiste i helga, og det var kjempe..får ikke bedre kjøtt enn det du mørner selv;)
    Ha en fin ukestart, klemmings;)

    SvarSlett
  9. Ja de lampene var skikkelig stilig !!
    Trenger mer lys nå enn før jeg også....men det var godt å høre at det ikke var alderen...alderen kan ikke få skylden for alt he he

    Hærlighet for et lekkert måltid,fikk helt vann i munnen her jeg sitter ;o)

    Ha en fin ny uke !

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  10. Så stilige lamper. :) Maten så god ut mmm har
    faktisk aldri smakt elgkjøtt jeg,men har en bror
    som elsker det. Hjort er det eneste viltet jeg
    har spist og det var godt da. :)
    Flott ny uke til deg.
    Klem M

    SvarSlett
  11. Sådanne lamper har jeg oxo hafte , de hang i mit køkken i flere år, købte dem i Ikea , med tiden blev de dog lidt medtaget af diverse ting , jeg har gas komfur , og gas fedter utrolig meget , så de er nu skiftet ud. Men de gav et godt lys :-)

    Har aldrig smagt elg...men det ser GODT ud.

    klem

    SvarSlett
  12. Kjenner jeg ble skikkelig sulten nå:) Ser utrolig godt ut. Flotte lamper, håper du har nok lys til å sy nå.

    SvarSlett
  13. Lampene passet veldig godt inn ser det ut som :)
    Og middagen så himmelsk god ut, nam nam!! Skulle gjerne prøvd det selv :) Men her i huset prøver vi å få unna litt av julekosen.. eller rett og slett all kosen som var i 2011 ;) hehe :)

    Kos deg med hekling :) Jeg driver med broderi for tiden.. blir kjempefint.. men jeesez det er tidkrevende :S

    Klem :O)

    SvarSlett
  14. Namnam... Det er godt med litt ekstra lys nå som det er så mørkt. Dine lamper ser fine ut.

    SvarSlett