søndag 8. april 2012

Påske og grønne striper :-)

Håper dere alle har hatt ei fin påske : )

Nå er vi hjemme igjen etter ei herlig uke på landstedet : ) Kjenner at jeg har lada batteriene mine ganske så bra, og begynner nok å være klar for å dra tilbake til jobb igjen etter 5 uker med div uff og akk

2012-04-08 13.16.31

Vanligvis begynner det å bli ganske grønt når vi er her i påska, men ikke denne gangen – det har snødd og snødd,  og vi var nesten redd for at vi ikke skulle komme oss ned veien med bila

017

Innimellom snøføykene benytta vi sjansen til å lage snømann

020

Sannelig dukka påskeharen opp også ; )

Vi har gått på skøyter, og for min del var det 6 år siden sist. Men det var artig, og det var mye lettere å ta på skøytene etter mange år enn hva det var å få ski på beina : P (Her unnlater jeg faktisk å legge ut bilde – det er ikke ALT jeg har lyst til å dokumentere) ; ) Og vi har spilt bowling – kjempeartig! Gamle kunster er ikke helt rustne : ))

Så har vi feira bursdagen til gemalen, og da ble det ekstra god mat og drikke – det er vel ikke sånn at vi har lidd noen nød på mat og drikkefronten ; )

071

Jeg har jo selvfølgelig strikka også – dere hadde vel ikke trodd noe annet? ; ) Grønne striper denne gangen

072

Og så har jeg begynt på noe sommerlig til meg selv – dere får bare en liten sneak peak her, ferdig resultat blogges behørig om ikke så alt for lenge (håper jeg)

2012-04-08 15.41.42

Stemningsbilde fra hjemturen

Ha det fint alle sammen – klem Siv

13 kommentarer:

  1. Det var mye snø. Her er alt borte vekk, men vi hadde mye snø på fjellet i påsken. Spnnende sommerprosjekt. Ser fint ut :)
    Kos deg de siste påskedagene :)
    Trude :)

    SvarSlett
  2. Åhh skal si du har hatt snø.......ikke noe
    her utenom en bye i ny og ne......en del sol
    men iskald vind......
    Flotte sokker og spennende å se hva resultat av strikkingen din blir.
    Flinke du...

    Ha en fin kveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. I motsetning til oss så holdt du ut på hytta, og det ser ut til at dere har hatt positiv innstilling :-)

    Vi gjorde vendereis underveis på grunn av været. Konkluderte med at det var mer å finne på hjemme enn bare å sitte inne på hytta i ei uke.

    Så det har blitt litt strikking her hjemme. Kjenner at det var hardt for meg med så snørik påske etter fire endeløse uker med regn på forhpnd. Men jeg skal ikke klage - skjønner at du har vært syk i tillegg. Håper du får en fin start på jobb igjen etter påska :-)

    SvarSlett
  4. Så mye snø har vi ikke hatt her i sommer engang! Det er jo vakker med snø da :)
    Spennende å se hva du lager :)
    Ha en forsatt god påske, klem.

    SvarSlett
  5. Begivenhetsrik påske skjønner jeg:) Vi har også hatt snø, så det ble både slalom og langrenn. Klem

    SvarSlett
  6. Oj, dere har mye snø:)Hos meg er det ikke et fnugg, måtte avlyse påskeskituren min. Utrolig søt påskehare. Gleder meg til å se sommerprosjektet ditt ferdig. Klem

    SvarSlett
  7. Snø snø og atter snø!!!!

    Er litt lei snøen jeg nå ja, men kanskje forsvinner den etterhvert. Etter mengden å dømme blir det nok ikke før langt ut i juni ;)

    Fin snømann og påskehare ;)

    Klem fra Fru Haugen Klingen

    SvarSlett
  8. Godt at dokker kom vel hjem, radio har stått på her hele dagen, og det har ikkje bare vært oppløftende nyheter. Kø og uhell på veier rundt om i landet :-(. Vi har ny snørekord, helt sykt! Mandag sykla vi og idag er det målt 110 cm snø på værvarslinga..
    Aprops heklematta di: Det krever sin mann, det kan æ love dæ, skjønne godt hvis du e gått lei.. Håpe du holder dæ frisk no, man blir lei av langt sykefravær! Klem

    SvarSlett
  9. Huff, så mye snø... Det er litt ulikt fordelt - her har det vært snøfritt og sol siden begynnelsen av mars.
    Så mange fine stripete sokker du har lagd i det siste!
    Håper dere får litt bedre vær, og ha en finfin uke!

    PS: Det går fremover med Himmelskjerfet. Hadde et blogginnlegg om det for noen dager siden :-)

    SvarSlett
  10. Hei Siv!!

    Så ut som en perfekt påske selv med mye snø.Håper dere er på plass hjemme nå;)

    Nei jeg hadde ikke tenkt at du hadde en strikke fri påske hi hi,,Blir spennende å se det ferdige resultat?
    Her venter vi på hverdagen nå,og åpne butikker.Har holdt på for fullt i påsken med å lage hage,og nå trenger vi grus og diverse.

    Nyt siste påske dagen!!

    Klem
    Linda

    SvarSlett
  11. Oj, det var mye snø! Vi har vårvær:) Søt snøpåakehare:)

    SvarSlett
  12. Høres ut som dere har hatt en kjempefin påske med diverse aktiviteter :) Veldig søt snøpåske-hare :)
    Kjempefine sokker, og den sommerlige saken du holder på med ser bra ut på sneak peaken i hvertfall :)

    Ha en strålende siste påskedag :)

    SvarSlett
  13. ojoj vad mycket snö ni har..kram kram marie

    SvarSlett