torsdag 6. september 2012

Navnedag og flowerpower :-)

I dag har jeg navnedag – HURRA for meg : )

clip_image001Siv

Betydning: Brud, vennskap

Forklaring: Jentenavnet kommer fra det norrøne ordet "siv", som betyr "brud", eller det norrøne ordet "sif", som betyr "vennskap".

Navnedag: 6. september*

Popularitet: Omlag 7 500 personer i Norge har jentenavnet Siv som første eller eneste fornavn.

 

image

Grafen over viser når jentenavnet har vært mest og minst populært. Hvis grafen går over én prosent, betyr det at navnet var blant de mest populære navnene på dette tidspunktet. (Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)

Navnet med punkttegn:

clip_image001[4]clip_image002clip_image003

Navnet med tegnspråkalfabetet:

clip_image004clip_image005clip_image006

Navnet med morsetegn:

· · ·   · ·   · · · -  

Navnet skrevet baklengs:

Vis

Navnet på røverspråket:

Sosivov

Det er ganske artig å finne ut ting om navnet sitt, og all denne informasjonen har jeg funnet her

2012-09-05

I helga var jeg på hyttetur med venninner, og på en av våre vandringer kom vi over masse vakre blomster (de vakreste blomstene var jo selvfølgelig oss da) – godt å se at det fortsatt er litt flowerpower selv om det kan virke som om høsten holder på å ta over

003

Må bare vise dere de søte kaninbollene litjtupp baka til oss igår – de var kjempegode : ))

I kveld skal jeg i teateret og se Jeppe på bjerget, og det passer superbra – den står nemlig på leselista mi for neste uke : )

Ha en flott kveld – klem Siv

7 kommentarer:

  1. Kanskje jeg må inn å sjekke hva mitt navn betyr-kos deg i kveld iallefall.

    SvarSlett
  2. Grattis med navnedag...vi skulle ha feiret den også:))
    Kos dæ i teateret, klem;)

    SvarSlett
  3. Hehe, så søte og kule boller:-)

    Eli

    SvarSlett
  4. Så morsomme boller dere hadde bakt.

    Gratulerer med navnedag. Vi feirer dem ikke her, men tilfeldighetene vill det slik at min datter har fødselsdag på samme dag som hun har navndag. Det synes hun er litt kult.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med overstått navnedag ;)

    SvarSlett