fredag 25. januar 2013

Jeg ligger ikke på latsida selv om det kanskje kan virke sånn :-P

Noen ganger virker det ikke som om det er et eneste håndarbeid å legge ut, men det er jo gjerne når man holder på med litt større prosjekter….og det gjør jeg nå : ) Derfor tenkte jeg at dere må få noen underveisbilder ; )

003
Jeg ønska meg gavekort hos Jens Hoff til jul…og det fikk jeg : ) Da ble det kjøpt inn garn til teppe. Dette er Delight, og det skal egentlig være flere fargenr. i teppet, men jeg har valgt å holde meg kun til lilla – som dere ser er det bra variasjon i fargen allikevel.

002

Jeg har hekla 52 ruter til nå, og jeg vil tro at det er omtrent en tredjedel av hva jeg kommer til å trenge for å få et pledd med brukbar størrelse. Når jeg strikker må jeg som regel alltid ned en pinnestørrelse, og jeg tok for gitt at det var slik når jeg hekla også….det var det altså ikke : P Målte etter at jeg hadde hekla ca 25 ruter, og den er ca 2 cm for liten. Gidda ikke å rekke opp og begynne på nytt, det er jo ikke sånn at det har noe å si – jeg må jo bare hekle flere ruter. Og bare så det er sagt – jeg fester alle tråder med en gang ei rute er ferdig : D

004

Eldstetøtta har vært ute og reist – hun har vært i Irland, og hun hadde med disse supersøte glassbrikkene til mammaen sin fra  <3 Tror kanskje jeg skal  ha dem med til landstedet.

Som jeg har fortalt tidligere, blir det litt blogging dette semesteret – og da måtte jeg lage meg ny blogg, ville ikke bruke denne til skolearbeid ; ) Og sannelig er det en del som har endra seg siden jeg laga denne for 3 år siden….eller så er det jeg som har glemt mye om hvordan man får en blogg til å se fin ut. Dere skal ikke se bort fra at det kommer noen rop om hjelp fra denne kanten.

God helg alle sammen – klem Siv

15 kommentarer:

  1. Oj, skikkelig storarbeid du er i gang med, og så lurt å feste trådene så slipper du det kjedelige arbeidet før montering. Jeg synes det er ordentlig fine farger i det delight-garnet. Gleder meg til å se teppet helt ferdig.
    Flink du er som har tid til både blogging og håndarbeid i tillegg til skolearbeid. =)
    Ha ei fin helg. Klem Tone =D

    SvarSlett
  2. Å så dyktig du er!
    Herleg med slike pledd!

    God helg :)

    SvarSlett
  3. Flotte farger i det teppet.
    Litt av en jobb, så godt du er av den tålmodige typen...:)
    Kjempeskjønne glassbrikker og:)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Lilla er årets farge, har jeg lest, så dette blir jo perfekt! Jeg syns forresten ofte at det blir penere (og mer holdbart) å hekle litt strammere enn det som står i oppskriftene.
    Rakk såvidt innom Jens Hoff da jeg var i Trondheim nettopp - og der var det salg. Men jeg holdt meg i skinnet, jeg har nemlig litt garn fra før, og kjøpte kun det ene nøstet som jeg trengte der og da. Snakk om viljestyrke, haha.
    Ønsker deg en riktig fin helg!

    SvarSlett
  5. Snill jente som kjøper mor ordentlige ting! Kjenner meg godt igjen på det med ny blogg, fikk ikke til heading da æ sku lage Retro blogg,alt var mye lettere før!! Eller kanskje det bare var det at da kunne og turte æ mer? No e æ jo redd for å miste info hvis æ trykke feil..Ha ei fortsatt fin helg, klem

    SvarSlett
  6. Så fine farger,
    tenker teppet ditt blir veldig fint :O)
    Jeg har lurt på flere ganger om jeg skal forandre på bloggen, men har latt være...det er jo så mange som har mistet så mye i bloggen sin når det har prøvd å gjøre forandringer.

    Brikkene var veldig søte,
    fikk meg til å tenke på sommer&sol!
    God lørdag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  7. Å, det teppet blir superfint, da, kjempefine farger!
    På mitt første teppe festet jeg ikke en eneste tråd før alle rutene var heklet........ Har ikke gjentatt det, kan du si.....;-)

    Ja, de brikkene passer vel godt på landstedet, tenker jeg, søte:-)

    God hælg!

    Klem, eli

    SvarSlett
  8. Hep Hep , det bliver så fint :-)

    SvarSlett
  9. Nydelig farge!! Og litt av en jobb du!! Dette blir nok godt og behagelig å tulle rndt seg da det er ferdig :)

    SvarSlett
  10. Så mange fine ruter. Blir spennende å se det ferdige teppet. Er også veldig glad i lilla. Og så lur du er som fester alle tråder med en gang.

    SvarSlett
  11. Teppet blir garantert fint når det blir ferdig. Litt av et arbeid du har begitt deg ut på.

    Ny blogg ja. Har synes det er vanskelig nok med å holde liv i en. :)

    SvarSlett
  12. Har lapper som har ligget i 2 år..kanskje på tide å hekle de sammen:)) Jeg fester også underveis, ellers blir det jo virkelig et pes..
    Ha en fin januarslutt, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  13. Nei, du ligger slett ikke på latsida! Delight er et av mine favorittgarn, teppet ditt kommer til å bli knallfint!

    SvarSlett
  14. Det lilla teppet kommer til å bli kjempefint! Grattis med treårsdagen!

    SvarSlett
  15. Hei høpp1

    Nydelig teppe:)Elsker farge kombinasjonene:)

    gratulere med 3 års dagen!!

    Nyt ny uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett