mandag 25. april 2011

Hvitveis og laaange strømper

003

Den virkelige våren er kommet for meg når hvitveisen dukker opp : )

002

Dette mammahjertet har smeltet mange ganger når jeg har fått en bukett plukket med lubne, små barnehender <3

001

De er ikke plukka av lubne, små hender denne gangen – men litjtupp kom med en bukett til mamsen sin <3

004

Disse strømpene sto i stor fare for å ende opp som en UFO….

005

…men jeg bet tennene sammen og strikket dem ferdig.

006

De er strikket i Fabel på pinner nr 2,5 – jeg har brukt litt over 150 g garn. De er strikket i str 38/39, og er 58 cm lange. Oppskriften har jeg funnet her.

008

Selv om jeg syns de ble knallstilige, så kommer jeg aldri til å strikke sånne lange sokker i så tynt garn flere ganger.

Jeg har funnet ut at jeg ikke kommer til å bruke dem selv, så de er til salgs for 400 kr. Bare gi beskjed om du skulle være interessert.

Nå har jeg tenkt å nyte denne siste fridagen i fulle drag, og det håper jeg alle dere gjør også – klem Siv

22 kommentarer:

  1. Kom hjem igårkveld etter en uke på påskefjellet med 2 meter snø, og noen av dagene, en strålende sol. Her hjemme var det faktisk 15 grader og herlig, men idag... reeegn. Jeg hade håpet jeg sku hva ute i hagen og rydde idag men da det regner så tar jeg meg en tur rundt hos dere alle, og det er og koselig.
    Det har ikke kommen opp noen hvitveis hos meg enda men jeg ser noen blader i hagen, venter med spenning.
    De sokkene er helt nydelige og for en jobb med så lange sokker. Jeg elsker fargen på garnet du brukt.
    Ønsker deg en fortsatt fin påske, på det lille som er igjen.
    Pernilla

    SvarSlett
  2. Enig, hvitveis betyr VÅR!!...jeg har ennå ikke sett dem, men satser på de kommer snart;)
    Nydelige strømper, men oja meg, for et arbeid!! Skjønner det måtte skjerpings til for å fullføre, men lekker ble dem!
    Her er det hagearbeid for fulle mugger, men må ta pauser, det sliter på en gammel kropp:)
    Nyt dagen før hverdagen kommer, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hvitveisen er en fantastisk fin blomst....synd den ikke varer så lenge....
    Flotte strømper du har strikket og du er en kløpper med pinnene ...jeg sliter med en lang jakke å få den ferdig og montering av en Fana jakke med belegg på innsiden....ikke så lett....
    Dagen nytes også her....gjør akkurat det jeg har lyst til :))

    Klem

    SvarSlett
  4. Helt enig - vårens vakreste blomst er hvitveisen. Den dekker det meste av skråninger og veikanter rundt omkring her, og jeg blir så GLAD!
    De lange strømpene ble jo skikkelig kule da! Bra jobba! Det verste med sokker er at når man ENDELIG er ferdig med den første, så er man bare halvveis...
    Jeg er forresten ganske ny følger av deg, synes du har en veldig fin og inspirerende blogg! :)

    SvarSlett
  5. Wow, de strømpene ble rå kule!! Men skjønner hva du menr.. fabel har jeg strikket en jakke i og aldri mer.. alt for tynt garn:))

    Håper du har hatt en fin påske.

    SvarSlett
  6. Hvitveis = VÅR.... :O)

    Digger strømpene dine, både lengden, mønsteret og fargen... :O)

    klem

    SvarSlett
  7. Nydelige sokker....for en jobb, det må jeg si - viljestyrken hadde ikke holdt til å ferdigstille dem her i huset, tror jeg...
    Hvitveis er vår!
    Ha en fin kveld ;)

    SvarSlett
  8. Slik bukett har eg fått av mannen :-)

    Du er superdyktig på strikkepinnane..

    Nyt våren, den er her!!!!

    SvarSlett
  9. Hvitveis er vakkert:) Men jeg tør ikke ha de inne....sist jeg fjorde det, stakk det den åma opp å kjikka på meg..grøss, hehe:)))
    Strømpene var rååååfine!!!!
    Ha en fin kveld og morgendag, klemmings fra meg:)

    SvarSlett
  10. De lekreste sokkene jeg har sett på lenge!! Både farge og fasong :) Beundrer tålmodigheten din.

    Klem

    SvarSlett
  11. Flotte sokker og heilt klart litt av ein jobb!!

    SvarSlett
  12. For noen flotte strømper. Har fått bestilling på sokker som skal gå over knærne, så her ser jeg oppskriften. Supert.
    Ha en flott uke.
    Klem

    SvarSlett
  13. Hei høpp!!

    Oii får en jobb på de sokkene,men fytti så fine de ble,lekre farger!!

    Ha en fin ny uke:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  14. Å det er så herlig når hvitveisen dukker opp. Da er det vår. Flotte strømper i min yndlingsfarge

    SvarSlett
  15. Wow! Det var bra du ikke ga deg, de sokkene ble nydelige! Jeg har også noen nøster lilla sokkegarn liggende tiltenkt lange strømper, men jeg har ikke turt å prøve meg enda, for jeg vet det blir kjedelig.. All ære ti deg!

    SvarSlett
  16. Skikkelig deilig med slike lange strømper, jeg har tenkt å strikke meg et par også, men det blir nok ikke ennå, jeg står i fare for å ende opp med en haug med ufoer! hehe...
    Deilig hvitveistid framover nå ja, har ikke sett dem rundt her ennå, men gleder meg stort!

    SvarSlett
  17. FU.. de er flotte :-))))))) jeg ælsker dem.

    KlEm ViLmA

    SvarSlett
  18. Hei Siv!!

    Veldig greit å få tak i eggeglass i tre så kan du male de som du vil:)

    Ha en fin morgen dag:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  19. Å hvitveisen er så søt. Det er så koslig å ha en bukett på bordet :)
    Strømpene ble kjempe tøffe :)
    Ha en fin kveld
    Trude :)

    SvarSlett
  20. Hvitveis er vel våren fremfor noen, og heldige er vi som har små som ønsker å glede oss med blomster! Sånt rører et mammahjerte;o)
    For noen lekre strømper! Helt nydelige var de, men helt sikkert en tålmodighetsprøve!
    Ønsker deg flotte vårdager, min venn.
    Klem fra Solveig;o))

    SvarSlett
  21. Hei på deg. Vel overstått påske ☺ Hyggelig å høre at varmen har kommet til midt Norge oxo. Her på Østlandet har det vært og ER et fantastisk vår vær. Gutta har vært ute i shorts og nyter friheten som mindre klær medfører. Måtte det bare vare i utover sommeren oxo!
    Nydelig bilder av en nydelig vårblomst/tegn, det er jo såå koselig når barna kommer inn med blomster ♥
    Tenkte du på den GUARDIEN BELL`n som jeg har på Harley`n, så er akkurat den kjøpt i New York, men jeg vet at de er å få tak i her i landet oxo. Prøv for eksempel en Harley forhandler, der har jeg sett at de er i salg, eller så er de sikkert behjelpelige med å kunne skaffe deg en. Ellers kan du jo alltids google og best. fra nett. Lykke til med jakten og fortsatt god vår. Klem ♥
    PS! Lekkre strømper som du har strikket, i herlige farger c",)

    SvarSlett