fredag 16. desember 2011

Tova votter og gaver før jul :-)

003

Til tross for alt jeg har strikka (og tova), så har jeg aldri strikka og tova votter før

Men nå har jeg altså gjort det : ) Jeg tova på 40 grader – syns ikke tomlene tova nok, så jeg tok en runde til…..for at det skulle tove mer, kasta jeg inn et par ullsokker med det samme – det jeg ikke tenkte på, var at sokkene ikke var superwash ; )

004

Har hatt to dager hjemme fra jobb (formen er ikke helt som den bør være), og jeg tente lys og kosa meg som best jeg kunne. Ble litt mer advent over dette lysbrettet bare med å bytte til mørk lilla lys (her kan du se hvordan det var da jeg var i vårstemning)

001002

Vi på trinnet mitt har julekalender, og denne gangen var det jeg som var så heldig å få pakke : ) Fikk en nydelig kopp og deilig te : D

005

Og så kom eldstetøtta hjem med førjulsgave til meg forrige dagen : ) En sånn kniv som jeg har ønska meg lenge – tusen takk, vennen : D

Disse knivene er geniale om du skal skjære f.eks løk eller tomater – pga hullene slipper du at det dannes vakum, og det du skjærer legger seg fint ned på fjøla uten å sette seg fast i kniven : ))

Ha en fin kveld – klem Siv

10 kommentarer:

  1. Oj, så mye flott jeg har gått glipp av her, ser jeg. Førerkort og strikkesett under her, flotte greier. Så smart kniv, det er alltid så irriterende når maten blir med kniven opp og hopper på magisk vis ned fra benken og ruller avgårde og legger seg fint til under en fot.. bare for å bli skviset utover gulvet i tilfelle du ikke hadde nok å gjøre fra før...!!! Gratulerer med den! hehe...
    Ha en fin adventstid (flott brett) og klem fra ToneB

    SvarSlett
  2. Ah, er det DET de hullene er til! :-)
    God bedring!

    SvarSlett
  3. Toving er lit risikosport, jeg fyller maskina med håndklær og tover på 60..fritidsgarn.
    Slik kniv skulle jeg også hatt. Håper formen din blir bedre, nok å stri med nå før jul.
    Klemmer fra mæ!

    SvarSlett
  4. Kjempefine votter og så fin gave du fikk. :))
    Klem.

    SvarSlett
  5. Hei Siv! Nå er det lenge siden jeg har vært innom deg, ser du har laget masse fint som alltid siden sist. Den kniven så veldig smart ut, sånn kunne jeg ha tenkt meg også. Grtaulerer med datteren's førerkort. Husker godt når jeg fikk mitt...for mange år siden, jeg var så stolt og glad..en stor dag! De vottene så deilig og varme ut, jeg har vært heldig å få tova tøfler noen ganger og de har jeg brukt masse! Håper du snart føler deg bedre, ha en fin helg! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Så fine votter, ser gode og varme ut. Kul kniv, tips til julegave kanskje:)

    SvarSlett
  7. Fine votter, men det ikke dårlig med sokkene?
    Jeg pleier å putte inn et hånd håndkle med det som skal toves.

    God bedring til deg,
    klem Fredrikke

    Ps, fin kopp :O)

    SvarSlett
  8. En sånn kniv hadde jeg gjerne velat ha på kjøkkenet mitt.
    Jeg strikker på tova votter nå, er litt spent på om det blir bra.
    Nydelig kopp, fikk lyst på kveldsmat med en god kopp te.
    Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld!
    Pernilla

    SvarSlett
  9. Håper formen er bedre nå! Flott lue og tova votter ;-)Kniven høres genial ut!
    Klem

    SvarSlett