fredag 11. mars 2011

Vårlige farger :-)

Jeg har et håp om at våren ikke er langt unna (selv om det var vanskelig å tro da det innimellom var skikkelig snøføyk på aketuren i dag)

001

Jeg gjør i alle fall et forsøk på å få våren inn i stua

002

Gikk til innkjøp av en lys lilla lotuslysestake, de andre lysestakene har jeg fra før – men som dere ser ble det lys lilla lys

Jeg elsker lilla, men jeg merker at den har blitt lysere og lysere – jeg har hatt ‘problemer’ med rosa før, men….

005

….nå har jeg altså gått til innkjøp av rosa puter – jeg kan ikke lenger skjule meg bak at fargen kan gå som lys lilla ; )

003

Likte så godt broderiet på putene jeg…

Rart hvordan smaken endrer seg altså…. Syns i alle fall dette ble et fint og vårlig innslag i den grå sofagruppa vår : D

006

Og så falt jeg for fristelsen til å kjøpe meg to hus : ) Det er nok ikke det ‘riktige’ merket (jeg vet ikke en gang hva det merket heter) – jeg er strofornøyd med å ha fått tak i meg to hus jeg liker til kun 79,- pr stk hos Kremmerhuset, og jeg er slett ikke opptatt av merker : D (Putetrekkene og lotusstaken er også kjøp der)

En liten gledesmelding fra denne fronten – jeg har fått en genial idé ifht tunikaen jeg strikka (eller det var vel egentlig mammaen min som ga meg tipset – vet hun leser bloggen min, så jeg kan ikke ta æra for det uten at hun merker det) – anyways – ideen betyr at jeg ikke trenger å rekke opp, jeg skal bare strikke litt mer : ) To be continued ; )

Ha en flott fredag og ei god helg – klem Siv

21 kommentarer:

  1. Ser koselig ut!
    Jeg hadde en veldig rosa periode på 80-tallet, og det er først nå jeg kan kjøpe rosa igjen :-)
    Kremmerhuset har så mye fint! Kanskje jeg må ta meg en sniktur innom der :-)

    Ha en deilig helg!

    SvarSlett
  2. Så koselig sagt av deg Siv. Elsker å lage ting, og det er godt å klare det :)
    Så nydelig blogg du har.Elsker lilla. Legger meg til som følger hos deg, så kommer jeg innom igjen.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så fint og vårleg du lagar det inne!

    Ha vakker helg :-)

    SvarSlett
  4. Så koslig og vårlig,nydelige duse farger.Den rosa fargen kan du nok ikke hjemme deg bak he he!!
    Herlig hello kitty du har laget,likte også godt tunikaen.Har vært her inne flere ganger å tittet,men har ikke fått frem bildene,så nå har jeg endelig fått sett bildene:)

    ha en fin helg!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Så koselig. Det ble lilla lys her også idag :)
    Spennende å se hva du gjør med tunikaen.
    Ha en flott helg.
    Klem.

    SvarSlett
  6. Dette var vakkert!! Jeg liker alle fargene dine her, og synes lilla/rosa er delikat, noe putene er et eksempel på!
    Jeg har et hus fra samme sted som deg:O)..hvorfor betale mer enn en må;)
    Disse lotusene er skikkelig flotte, æ å vil ha:O)
    Kos deg i helga, jeg skal på "kjerringfæst" på jobben til gubben i kveld;)
    klemmings;)

    SvarSlett
  7. Nydelig lysoppsats du har laget - tror nesten jeg må innom Kremmerhuset i morgen.
    Ønsker deg en trivelig helg - nå har jeg vinterferie - gjett om jeg gleder meg.

    SvarSlett
  8. Hei!
    Så flotte bilder fra heimen, liker fargene dine, lilla mot rosa. Er ikke noe rosa menneske jeg heller, men merker at jeg tiltrekkes av fargene i interiøret. Den lotus lysestaken er flott!

    Så flott at du har funnet en løsning på tunikaen din, veldig kjipt når noe man har lagt så mye arbeid ikke blir som man tenker!

    Ønsker deg en go'helg!

    klem

    SvarSlett
  9. Så nydelig pynt og puter!! Selv synes jeg rosa er supert, og det preger Tv-stua vår... Så bra du har funnet ut hvordan du skal gjøre det med tunikaen....gleder meg til å se;o)

    Ønsker deg og dine en god helg!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  10. Ja vi venter vel alle på våren! Rart med det at smaken forandrer seg, har selv opplevd mange ganger at ting og farger som var uaktuell, plutselig er blitt flott. Men deilig å kunne fornye seg vel?

    God helg :-)

    Klems

    SvarSlett
  11. Lilla er kjempefint, det var mange fine nyanser du hadde på bordet. Jeg har akkurat samme pute som deg (den med broderiene), bare at min er lilla. Synes de er kjempefine!

    Spent på å se hva du gjør med tunikaen:)

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  12. så fine ting du har kjøpt deg, elsker lilla jeg også :) Blir spennende å se tunikaen ferdig :)
    Ha en forsatt fin kveld, klem.

    SvarSlett
  13. Flotte putetrekk, lysestaker og hus. Merker spiller ingen rolle - fint er det i alle fall:)

    SvarSlett
  14. Så herlige rosa detaljer i sofakroken deres! Veldig vårlig og fint :)
    Hvilket garn anbefaler du til hekla lua? Tror jeg tar meg en tur å ser i butikken selv også. Har veldig lyst på en slik. Både til å bruke selv og kanskje til litt bruk ved portrettfotografering ;)
    Ha en skjønn helg kjære deg!
    Klem Marie

    SvarSlett
  15. Fine rosa farver og de bringer helt sikkert forår ind i huset! :)

    Her skinner solen gennem vinduerne og det virker næsten forårsagtigt derude. Minder mig om, at jeg skal i gang med at gøre rent. NU!

    Ha' en fin weekend Siv. Klem.

    SvarSlett
  16. Heisann!!

    Jeg har prøvd å få tak i det garnet du bruker,men har ikke fått tak i det her!

    Nå bytter jeg på puppets og drops paris.Har prøvd et annet et også,men det garnet er for tynt,tar jo en evighet å lage en klut med det!!!

    Er masse fine farger i drops garnet..

    Ha en fin lørdag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  17. Så vårlig og fint det ble med den lyse lillafargen... det er så pussig, jeg hadde en slik lotuslysholder for mange år siden (har dessverre kvittet meg med den) og nå er den aktuell igjen. Det kommer igjen......

    SvarSlett
  18. Hei Siv! Så fint det ble med det lyse lilla innslaget, jeg er veldig glad i lilla selv også. Flotte sinkhus du fikk kjøpt og til en veldig bra pris. Ha en fortsatt fin helg, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  19. Jeg var også lenge "imot rosa", men har pr i dag ett rosa hjørne i stua. Vist forandrer smaken seg, og kjekt er det.
    Kremmerhuset er forøvrig min favorittbutikk ;)

    Det ser foresten lekkert ut med de vårlige innslagene i stua di.

    Klem

    SvarSlett
  20. Århhhhh så stillig Siw :-) jeg har osse rosa perioder , faktisk har jeg lige købt 2 bloklys i rosa , syntes at det er en farve der varsler forår og sommer :-))


    Rosa hilsen Vilma

    SvarSlett
  21. Nydelig lotusblomst, i lilla, som du vet jeg også er veldig glad i ♥ Sink-husa er kjempefine, sett på de selv, MEN har plass mangel. Fikk lyst på de igjen nå altså etter å ha sett bilde hos deg ☺ Hmmmm.... ??
    Arti og personlig påfunn av "eldstetøtta di" å ha skoa på micron, hehe kuult ☺
    Fin søndag ønskes fra Medusa ☺

    SvarSlett