mandag 28. mars 2011

Familie, thriller og sightseeing

Det kan virke som om vi har lagt oss på opplevelsesgaver i familien vår, og det syns jeg i grunnen er helt genialt : D

 

273160-11-1289589849375

Gemalen fikk billetter til Top Gears show i Oslo. Litjtupp og jeg ble med nedover – en ypperlig mulighet til å dra på familiebesøk til eldstetøtta : )

Ettersom det var eldstetøtta som kom med denne geniale ideen, så var det hun som fikk bli med gemalen på show

black-swanBlack-Swan-3-470x346

Litjtupp og jeg var på kino og så filmen Black Swan imens. Det sto at det var en thriller, og jeg syns den var kjempeskummel – litjtupp satt med popcornboksen foran fjeset, og som den håndarbeidskjerringa jeg er så satt jeg med et hjemmehekla sjal foran øynene ; )

Ettersom vi er såpass ofte i Oslo, syns jeg det er greit at vi får med oss en del mer enn bare Karl Johan, og denne gangen gikk turen til Akershus Festning

069

Vi var og så utstillinga i Hjemmefrontsmuseet, og jeg er imponert over hvor flott og spesiell måte de har lagt opp utstillinga på

041

Men selv her er det noen som bare må tagge, og jeg kjenner at det gjør meg kjempesint – det er så totalt mangel på respekt

073

Dere husker vel min svakhet for hjerter? Se den ene biffen jeg stekte til oss lørdagskvelden da – er det ikke stilig? : D

Da vi kom hjem ble vi møtt av 40 cm snø : ( Må bare si at jeg kjenner det i overarmene nå i dag : / Nå er jeg bare SÅ klar for vår og varme….

Ha en herlig kveld – klem Siv

13 kommentarer:

  1. Kjekt med en tur.....ikke minst når alle er med.
    En innholdsrik helg du har hatt
    Fin kveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  2. Så koselig med en tur til Oslo ilag. Nå er det lenge siden jeg var der, annet en kjørt forbi på tur en annen plass. Vårtur til Oslo, det lokket. Kanskje jeg skal sjekke om det er noen annen i huset som har lyst og gjør noe utav det.
    Ser ut til at dere har fyllt all tid med kos og opplevelser, herlig.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
    Pernilla

    SvarSlett
  3. Så koselig med tur da!! Flott gave må jeg si. Flere som sier at den filmen er litt skummel, men veldig bra...mulig vi må legge inn et kinobesøk.

    Ha ei fin uke!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  4. Koselig med en opplevelsestur og fin gave! Kjenner at jeg har lyst på en tur "ett eller annet sted" snart ;) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Det er jo koselig å gi hverandre slike gaver ღ og museumsbesøk er også gøy:)

    SvarSlett
  6. Black swan er en veldig bra film, jeg skvatt godt et par ganger jeg og!
    Søt biff, det er de små detaljene som teller :)

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  7. Koselig med oslotur og aktiviteter :D
    ønsker deg en fin dag
    /myr

    SvarSlett
  8. Høres ut som en innheholdsrik tur, herlig biff du har laget!:))

    SvarSlett
  9. Bra du fant Strikkedilla denne gangen! Kan tenke meg du har hele utvalget deres lett tilgjengelig også i Trondheim :-)

    Jeg kan vise deg veien til Mauds garn i Sentrum (http://www.maudsgarn.no/), Du store alpakka på Grünerløkka (http://www.dustorealpakka.com/), Tjorven garn på Majorstua (http://www.tjorven.no/id/1.0), Nøstet mitt på Tveita (http://www.nostetmitt.no/), Nøstebarn på Sagene (https://nostebarn.no/Default.aspx) Og et par andre jeg kommer på i farta :-)

    Kanskje kan noen av disse by på litt mer spennende utvalg :-)

    SvarSlett
  10. Høres ut som en deilig tur for alle sammen! Enig med deg i at det er for mye av for lite respekt for ting! Huff! Og huff til all snøen! Og det ser ikke ut til at det tar slutt heller...
    Jaja, ha en fin kveld i snøføyka!
    =)Misemor

    SvarSlett
  11. Så koselig tur dere har hatt ;o) Og hjertebiff må jo være helt toppers...;o) Har bestilt våren nå...så da håper jeg den kommer til hele landet snart.

    Tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg Siv.

    Klem

    SvarSlett
  12. Koselig med familietur. Tenker datteren din blir glad når dere kommer :)
    Her kan det se ut til at våren er kommet med bare gater og sol, men når en ser på gradestokken med -2 da skjønner en at den ikke er kommet helt her heller :)
    Ha en fin dag
    Trude :)

    SvarSlett
  13. Hei Siv, så koselig med slike gaver, og en Oslotur tenker jeg smakte for alle;)
    Sannelig har vi snø, jeg gleder meg sååånn til utelivet begynner. Akkurat nå skinner sola, så får håpe det er over for denne gang..men værgudene vet:O)
    Ha en fin onsdag, klemmings fra meg;)

    SvarSlett