torsdag 17. mars 2011

Jesuslys og pannekaker

002

Helt siden jeg var lita har jeg kalt dette Jesuslys – har sikkert sett bilder av Jesus mens han har stått under en himmel lik dette

I dag ble det pannekake til middag : ) Jeg liker ikke å steke pannekaker, og i alle fall ikke når jeg ikke kan spise det selv – derfor laga jeg LANGPANNE FLESKEPANNEKAKE ( og det går mye raskere enn vanlige pannekaker)

003

Ettersom litjtupp måtte spise før hun dro avgårde på dans, ble det kun tatt bilde av en bit etter middagen ; )

Drøyt 3 dl hvetemel

8 del melk

4 – 5 egg

1/2 ts salt

250 g bacon

1. Fjern svoren fra baconet. Stek det

2. Baconet tas i langpanne (30x40 cm) sammen med stekefettet

3. Visp sammen melet og like mye melk (drøyt 3 dl av hver) til ei jevn røre. Tilsett resten av melet, egg og salt.

4. Hell røren over baconet.

Stekes lavt i ovnen 250 grader i ca 30 min.

Serveres med sukker eller syltetøy

Ha en fin kveld – klem Siv

PS Fortsatt mulighet for å delta i Marie Antoinette-konkurransen min (link til høyre på sida)

10 kommentarer:

  1. Det er et flot lys, dit Jesuslys. Der er bestemt noget magisk himmelsk over det! ;)

    Din middagsret hedder "æggekage" på dansk!

    Ha' en fin aften. Klem.

    SvarSlett
  2. Takk for supert tips ang pannekaker. Spiser ikke det jeg heller og har nok samme motivasjon som deg når det gjelder steking :-)

    SvarSlett
  3. Oiii dette så godt ut,men ikke helt sunt!!
    Da kan jeg vel fortsette med å prøve meg på dette,siden jeg er inne i en usunn periode he he..Har funnet ut at jeg kan slanke meg når jeg blir gammel he he!!

    Ha en fin helg!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Det var et nydelig bilde og er jo sant at det er Jesus lys :) Forbinder med sånne bilder jeg også :)
    Det så veldig godt ut med langpannekake!
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  5. Dette kan du kalle jesus-lys:O) Har nok mye med bilder vi har sett;)
    Slik ei pannekake har jeg aldri laget, men det så jo både praktisk og godt ut!! Så denne skal jeg sannelig merke meg!
    Kos deg mot helg, imorgen hyttetur på meg, skal bli herlig:)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  6. Så smart måte å lage pannekake på. Ingenting er så kjedelig som å stå og steke dem i panna.

    SvarSlett
  7. Haha, det var en fantastisk blogginnlegg-tittel! Måtte inn og se linken mellom Jesus og pannekaker. Når det dannes is ute på storhavet, dannes det i første omgang som små runde tallerkenstore flak som kalles pannekakeis, og marinbiologen i meg lurte litt på om du satt med forklaringa på hvordan Jesus kunne gå på vannet! Så han for meg hoppende fra isflak til isflak. Før jeg kom på at det nok er mer enn 2000 år siden det fantes islagte vann på gans breddegrader.

    Koste meg uansett med innlegget ditt, tusen takk! (o:

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Härlig bild på himmelen i Sverige heter det religös himmel

    SvarSlett
  9. det så fristende ut
    ha en fin kveld
    /myr

    SvarSlett
  10. Pannekaker ser en stor favoritt her i heimen òg. Men jeg kan heller ikke spise det.....

    Ønsker deg og dine en flott helg, klem ann helen.

    SvarSlett