torsdag 31. mars 2011

Julesamstrikk mars

Jeg er med på Anne på landets julegavesamstrikk 2011, og her kommer bidraget mitt for mars

004

Inspirert av lekre bilder i Olavas verden har jeg strikka disse håndklærne

002

Jeg likte så godt at det var en litt annerledes fasong på dem : ) Jeg har ikke brukt garnet Olava anbefaler, men derimot tykt bomullsgarn fra Stoff og Stil (jeg har derfor strikka med enkelt garn)

001

Og så har jeg strikka en litt større en til meg selv – ettersom jeg ikke helt visste hvor mye garn som ville gå med, så begynte jeg i den gale enden ifht mønsteret. Her har jeg lagt inn noen masker glattstrikk på midten. Og knappene hadde jeg liggende.

005

Som dere ser, så er den en del større enn de jeg skal gi bort til jul : )

005

Husker dere forresten tunikaen jeg strikka og ble så misfornøyd med? Nå har den ligget ei stund, og her forrige dagen brukte jeg den – og den var visst ikke så verst allikevel : P

I morgen har jeg fri fra jobb, og det ser jeg frem til : ) Skal sove til jeg våkner, og så skal jeg vie dagen til husarbeid og håndarbeid – det vil vise seg i hvilken rekkefølge det blir prioritert ; )

Nå er det vel lov til å begynne å håpe? Det var 10 minus her i morrest, og da jeg kom hjem fra jobb var det nesten 10 pluss - deilig at det er lyst, og at man hører det sildrer av all snøen som smelter : ) Krysser fingrene for at vi endelig går inn i den årstida som kalenderen sier vi er i XX


Ha en fin kveld – klem Siv

22 kommentarer:

  1. Så flotte håndklær og skikkelig en prikk over i'en med den knappen!!
    Tunikaen tror jeg sannelig du trives i, for den ble kjempefin og så artig med det ene ermet i striper!
    Ja, sannelig snakker vi global oppvarming på en dag!:O))
    Kos deg godt imorgen, klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  2. Flotte håndkler! Veldig greie å henge opp! Har laget et slikt til min mor og det er i bruk!
    Godt at tunikaen kunne brukes allikevel - den er superfin!
    Kose deg med fridag!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Oj, 10 minus! Her har det snødd hele dagen, men det legger seg heldigvis ikke.
    Beundrer deg og alle som er med på julegavesamstrikken! Det er en god ide!
    Kjekt at du har brukt tunikaen!

    SvarSlett
  4. Oi de var skikkelig flotte,nydelig rødfarge og så smart med knapper på da. Syns tunikaen din var kjempelekker og, sikkert fin på.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  5. Flotte håndklær!
    Ønsker deg en fin fridag i morgen. Nyt den.
    /myr

    SvarSlett
  6. Så fine håndklær du har strikket. Fint og få unna litt presanger:) Håper på tøvær her også!

    SvarSlett
  7. Det var veldig fine håndklær. Nydelig farge. Og smart mønster - det kan hende jeg prøver meg på noe som ligner... når jeg får tid, etter alt det andre jeg har planer om...
    =) Misemor

    SvarSlett
  8. Åh, så koselig med noe julete allerede nå i mars :D

    SvarSlett
  9. DET var en flott gaveidé!
    De ble flotte!
    Ha en flott fredag, og god helg :-)

    SvarSlett
  10. Åå så flink du er. Fine håndklær. Her i huset har jeg først strikket Cobblestone til mannen og er nå i innspurt med flettegenser til Svigermor, så jeg ligger etter med to måneders julegavestrikk nå. Men jeg skal ta det igjen :-)

    Kos deg med fridagen i morgen!!

    SvarSlett
  11. Jeg har strikket flere av de håndklærne. De er virkelig flotte og jeg er veldig fornøyd med dem. Blir det julegaver, får du fornøyde mottakere...

    SvarSlett
  12. Så flotte håndklær, virkelig en smart gave :-)
    Og tunikaen er jo bare lekker!
    Ha en fin, fin helg!

    SvarSlett
  13. De var fine, i fin farge...*smiler*...
    Kos deg med håndarbeid og husvask...*ler*..i den rekkefølgen det måtte passe seg!

    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  14. Flotte håndklær til julegaver.
    Tunikaen ble jo fin,godt du ble fornøyd.
    Ha en flott dag idag.

    SvarSlett
  15. Så fine hånklær du har strikket. Gøy med den fasongen. Heldig den som får de :)
    Utrolig at du har strikket hele den tunikaen. Litt av et arbeid. Ser i hvertfall flott ut :)
    Ha en finfin helg
    Trude :)

    SvarSlett
  16. veldig fine håndklær! Du gjør det jeg alltid tenker jeg skal gjøre; starte julegavene tidlig! Med får jeg det til? Neida; det er alltid så mye annet som opptar mitt hode;o))))
    Ønsker deg en flott helg!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  17. Ja, det er så lurt å starte tidlig med julegavene, jeg er i gang selv og :)
    Takk for tilbudet om lampe, du kan jo sende meg et bilde på mail så jeg kan få se? brittnf@hotmail.com

    Ha en riktig god fredag, her skinner sola og jeg skal snart hjem fra jobb!

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  18. Hei høpp!!

    Så fine ting du har laget ,flink er du:)

    Godt du ble fornøyd med tunikaen til slutt:)

    ha en fin helg!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  19. De håndklærne har jeg og sett på og tenkt og lage. De virker veldig greie, spesiellt da det går og henge de fast på luken til ovn eller i "belte" på forklede - lett tilgjengelig.
    Så bra at du ikke forhastet deg med å begynne å ta opp noe på den tunikaen, bra at du har begynnt og bruke den. Den er kjempefin!
    Om det blir mye lesing for min del återstår og se da jeg har funnet ut att det er bra herlig og drømme seg bort i planlegging av alle ting man kan strikke eller i noen annen form hobbylere.
    Ønsker deg en riktig fin og koselig helg!
    Klem Pernilla

    SvarSlett
  20. Hei!Så spennende blogg du har! Denne må jeg følge med på!Kjekt å få noen boktips!
    God helg!
    :)

    SvarSlett
  21. Stilige håndklær du har strikket!!!
    Nå håper jeg så inderlig at det var siste snøfallet vi hadde her om dagen. Er veldig klar for vår og varmere tider nå!!
    Snakket forresten med Linda med bloggen Frk. Wickstrøm om bloggtreff og hun var giret på å holde det i butikken sin Frk. Wickstrøm på Heimdal. Har du vært der før? Jeg har foreslått fredag 3.juni, men ikke fått svar fra Linda om det enda. Hadde det evt. passet for deg?
    Nå skal jeg finne fredagssenga! Deilig med helg igjen. Kos deg masse!
    Klem Maruska ;)

    SvarSlett
  22. Så nydelige handduker, Siv :o)
    Du er suverent god til å strikke ser jeg! Og en HEL tunika, jeg blir så himla imponert - ville ALDRI blitt ferdig med et slikt stort prosjekt!
    Ønsker deg ei superfin helg, Siv!
    Klem fra Anne:)

    SvarSlett