torsdag 11. mars 2010

Overraskelse :-D

Storpia mi, Ida, ønska jo seg som sagt symaskin – og nå har hun fått det. Jeg fant ei fin Janomemaskin til 2000,- hos R. SY STEEN. Jeg har hatt 2 forskjellige Janomemaskiner, og er veldig fornøyd med merket. Nå har jeg ei ganske avansert ei med MANGE forskjellige sømmer og funksjoner. Til Ida kjøpte vi ei mye enklere ei med 10 – 12 sømmer – men det holder vel i massevis :-)

Jeg tenkte jeg skulle lage et lite syskrin til henne

003

Jeg fant et kjekt, lite treskrin på Søstrene Grene (25 x 17 x 10 cm)

004

Det er ikke så veldig stort, men rommer nok det aller nødvendigste :-)

005

Jeg vil ikke gi det fra meg sånn som det ser ut opprinnelig, så jeg malte det 1 strøk med hvit akrylmaling. Jeg skal dekorere det med en engel, og male på teksten “syskrin”.

Så i ettermiddag har jeg vært på STOFF OG STIL og kjøpt det aller nødvendigste. Saks må jeg kjøpe når jeg kommer til Oslo – ser ikke for meg at jeg får med meg den gjennom sikkerhetskontrollen på Værnes.

006

Jeg holder på å lage dørskilt til henne også – mangler bare å male på navnet hennes

007

Engelen som skal på syskrinet er lik denne. Den er klippet ut av en serviett, og limt på med decopagelim – tilslutt lakkes det med mange strøk. Jeg har laget den litt bulkete med vilje, jeg likte så godt den effekten.

Gleder meg til hun får gaven sin <3

Ellers skulle jeg bare ønske at flere kunne legge igjen en hilsen etter at de har vært inne på bloggen min – jeg ser jo av telleren at det er flere som er inne og titter. :-D

Ha en topp torsdagskveld og klem fra Siv

1 kommentar:

  1. Hei på deg, her er jeg;)
    Så flott en gave, først symaskin og så et flottsyskrin og dørskilt!!
    Men så er det artig at de unge vil skape noe selv;)
    ha en super ferd mot helg og klem fra meg;)

    SvarSlett