tirsdag 3. januar 2012

Perlestrikk

002

Jeg syns perlestrikk er helt nydelig

001

og nå har jeg strikka en hals til litjtupp i perlestrikk

003

….og selvfølgelig merka den som seg hør og bør : D (Den rufsa litt da jeg sydde, så det ble ikke så veldig pent – men men…..)

Halsen er strikka i Eskimo, og jeg brukte 300 g. Jeg la opp 27 masker, og strikke frem og tilbake i perlestrikk til det ikke var igjen mer garn. Sydde så sammen – og vips….så hadde litjtupp en ny hals : ))

Jeg fikk en idé da jeg satt og kommenterte en blogg for litt siden – jeg har skuffer fulle av quiltestoffer, men jeg ser at jeg gjerne syr litt større ting og da blir lappene for små – kunne det vært noe å legge ut for salg her på bloggen? Vil gjerne ha tilbakemeldinger på dette – pliiiis ; )

Ha det godt – klem Siv

14 kommentarer:

  1. Så enig med deg i at perlestrikk er kjempefint. Særlig på sånn hals. Jeg har egentlig hatt på "to-do-listen" min at jeg skulle strikke meg en hals i grå perlestrikk, men jeg har ikke gjort det enda.

    Jeg aner ikke om noen kjøper quiltestoffer, men det er det skader jo ikke å prøve?

    Ønsker deg lykke til uansett :-)

    SvarSlett
  2. Det blir flott med perlestrikk, det "ruver" litt mer, og herlig lapp:O)
    Klart du kan legge ut for salg! Sikkert flere her inne som gjerne kjøper stoffer.
    Bli vel en rematch:O))
    Klemmings;)

    SvarSlett
  3. Nydelig hals! Perlestrikk er superfint!
    Koselig nyttårsinnlegg under her!

    Godt nytt år til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Perlestrikk er stilig!!
    Mange som selger ting og tang...olg da kan du også:)
    Klemmings fra meg:)

    SvarSlett
  5. Kjempefin hals. Perlestrikk er nydelig. :))
    Klem M

    SvarSlett
  6. Halsen ble rålekker! Du er flink :)

    SvarSlett
  7. Kjempe fin hals...flink er du
    Du kan jo prøve å selge stoffene....ikke så mye en trenger alltid.Går jo ann å lage noen småpakker med stoff som passer sammen....bare et forslag

    Ha en kreativ kveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Perlestrikk er lekkert!
    Kjempefin hals du har laget.

    Kjersti ;o)

    SvarSlett
  9. Det var en finfin hals!

    Ja, jeg ville også laget til pakker med stoff og solgt de. Det er jo bare å prøve :O)

    I morgen kommer det flere små kort i Epla butikken min;
    http://epla.no/shops/fap/

    Ha en fin uke,
    klem fra Fredrikke :O)

    SvarSlett
  10. Min datter og jeg elsker også perlestikk !
    Syntes at det er veldig lurt å legge stoffene ut her !
    Klem Linda.

    SvarSlett
  11. Hei du!
    Riktig godt Nyttår!
    Nydelig perlestrikk, regner med den der er deilig å ha på seg i kulda ja :)
    Flotte bilder av fyrverkeriet under her!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Så koselig med den merkelappen:) Halsen ser god og varm ut.

    SvarSlett
  13. Kjempefin hals, og så koselig lapp på:)
    Det kunne vært noe for meg også:)
    Skader ikke å prøve å selge stoffet du ikke bruker.
    Det er jo mange som syr lappetepper ol.
    Kan ikke strikke jeg, så det er derfor jeg bare hekler og syr.
    Kanskje noe jeg skal lære meg i 2012?

    SvarSlett