mandag 28. mai 2012

Om å hjelpe andre...

Som dere vet, så har jeg i flere år vært blod/plasmagiver – ved å være det, har jeg følt at jeg har gitt mitt bidrag til samfunnet

060

Pga den kraftige allergiske reaksjonen jeg hadde mot penicilin før påske, får jeg ikke lenger lov til å gi blod : ( Jeg ble nesten på gråten da jeg fikk beskjed om det

061

Jeg ble både glad og stolt da jeg fikk dette kortet i posten – det føles som et bevis på at jeg har gjort noe viktig, og at mitt bidrag har gjort en forskjell : )

Jeg vil fortsatt oppfordre alle til å melde seg som blod- og/eller plasmagiver. Det koster så lite, og betyr så mye

058

Jeg liker å hjelpe, og her er et lite bidrag som forhåpentligvis kan bli til glede og hjelp for noen

059

Det er et bittelite babyteppe (33x43 cm) beregnet på de minste prematurbarna. Jeg er allerede i gang med teppe nr 2.

Inne på bloggen til Ulla-Bella kan du finne oppskrifter, og du kan lese om noe som heter Amandaprosjektet her.  Der finner du også adresser til forskjellige prematuravdelinger rundt om i landet.

010

I fjor strikka jeg prematurluer : ) Jeg engasjerte damene på jobb, og her kan du lese om hvor mange luer vi til slutt sendte inn : D

064

I bursdagsgave fikk jeg en del penger som jeg skulle kjøpe meg linse for

7. mai var jeg i en butikk og bestilte og betalte ei linse (3000,-), og den skulle jeg få den 9. mai. Jeg hørte ingenting, og den 14. mai ringte jeg dem. Det viste seg at de ikke kunne levere linsa, fordi det hadde vært flom i Thailand. Skuffelsen var stor, men jeg dro til butikken 16. mai og fikk igjen pengene mine. (Jeg velger å ikke skrive hvilken butikk det gjelder, for dette er ikke en klage på dem – jeg fikk fantastisk bra hjelp der, og de kan ikke noe for det som skjer i Thailand).

Slukkøret og skuffet bestemte jeg meg for å prøve en annen elektrobutikk like i nærheten – jeg tenkte i mitt stille sinn at de sikkert ikke hadde slike linser der heller, og at jeg dessverre ikke kom til å få meg ny linse før 17. mai. Men jo da – han hadde da noen linser han…til 3500,- Ja, jeg kunne jo se på den da – det ble jo ikke SÅ mye å legge til. Men så viser det seg at de hadde kanontilbud akkurat den dagen, og jeg fikk linsa for 1700,-

Så nå er jeg den lykkelige eier av ei Canon 50 mm makro fastlinse – JIPPI HURRA

2012-05-28

Har fått prøvd den litt i helga, og jeg er sikker på at denne kommer jeg til å få det mye artig med : )

Ha det godt alle sammen, og ha ei fin kommende uke – klem Siv

9 kommentarer:

  1. Grattis med ny linse! Er sånn litt små-misunnelig på alle som klarer å få motivet i fokus og attpåtil klarer å få klare bilder. Har 2 fotografer i familien og veldig klar over mitt begrensede talent innenfor dette området. Setter kanskje desto mer pris gode bilder som følge av det?

    Flott innsats du gjør! Har en far som var blodgiver i mange år. Han hadde en sjelden blodtype som som regel ble gitt til de sykeste spedbarna. Hadde inntrykk av at han følte som du, at han gjorde en viktig gjerning og syntes det var leit når han måtte gi seg.

    Nyt siste rest av Pinsehelgen. /Klem H

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du fikk et takkebrev!
    Nydelig lite teppe, og de minste har en tøff start, så flott tiltak dette!
    Jeg går og ønsker meg ei slik linse selv, så får se hva året bringer i hus;)
    Nyt de siste timer av helga..blir kanskje streik på meg også fra onsdag..
    Klem;)

    SvarSlett
  3. Jeg er blodgiver og det er en fin følelse å kunne hjelpe folk på den måten :)
    Amandaprosjektet er i alle fall et godt tiltak! Det må være litt vanskelig å få et prematurbarn og da kan dette kanskje være en liten trøst :)
    Ha ei fin uke :)
    KLæm

    SvarSlett
  4. Grattis med ny linse Siv, og JA, du kommer til å få mye glede av den :D
    Klem

    SvarSlett
  5. Så koselig med et takkebrev da :) Kunne godt tenkt meg å gi blod selv, men så lenge jeg er syk kan jeg ikke det, og når jeg blir frisk, vil jeg få ganske lang karantene tid vet jeg :(

    Heldig du er som har fått ny linse!! Ønsker meg så veldig et speilreflekskamera!! jeg vil, jeg vil, jeg vil HA!! Hehe :)

    Amandaprosjektete er et kjempekoselig tiltak syns jeg! Blir nok satt utrolig stor pris på av de som mottar gavene, de er jo i en vanskelig situasjon, og trenger små lysglimt :)

    Flotte bilder :)

    Klem :)

    SvarSlett
  6. Flott prematurteppe - og gratulerer med ny linse, den
    får du garantert mye moro med fremover!

    SvarSlett
  7. Så koselig hilsen fra blodbanken! Jeg er også blodgiver og Amandastrikker - kjekt å kunne gi noe så viktig!! :)

    SvarSlett
  8. Så koselig innlegg, Siv;o) Så viktig der er med en sånn hilsen - viktig å vite at det en bidrar med blir satt pris på!
    Så gøy at du er med i Amandaprosjektet. Jeg har en jobb der jeg ser hvordan disse små plaggene gleder;o))))) Du kan være trygg på at dette er minner både foreldrene og barna setter stor pris på å ta med seg også senere i livet!
    Gratulerer så masse med ny linse! Jeg kjøpte meg 60 mm macro fastobjektiv i fjor. Gjett om det er blitt yndlingslinsa mi da! Bruker den utrolig mye - også til portrett og mer avstandbilder. Men mest av alt er det utrolig spennende å krype helt innpå en humle - akkurat så nært at du skvetter når den snur seg og setter øynene i deg. Hi,hi;o)))

    Ha en fortryllende uke!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  9. Hei Siv.
    Så koselig hilsen. :) Har ikke hørt om Amandaprosjektet
    før nå jeg, det må jeg inn å titte på. Kjempesøte små
    ting du har laget da,flinke søte du. :))
    Klemmer Mette.

    SvarSlett