onsdag 23. mai 2012

Rosa babyteppe

004

Jeg ble jo faktisk ferdig med babyteppet bare halvannen uke etter at jeg blogga starten på det : )

005

Teppet er strikket i Mor Aase ull/bomullsblanding. Jeg har fått brukt opp 324 g fra garnlageret mitt (nå er det faktisk snart 1 år siden sist jeg kjøpte meg garn!), og det er 81x74 cm.

Mønsteret finnes i mitt eget hode ; ) Jeg la opp 160 m – strikket 12 omg rillestrikk. I hver side tar jeg igjen kanten med 10 m rillestrikk. Hver rute er på 20 m x 28 omg, og da kan man jo strikke akkurat hvilket mønster man vil. Sånn som dette syns jeg det er veldig artig å strikke, og så ser man så godt hvor det vokser : D

Håper det faller i smak hos mottakeren

Ha en herlig sommerkveld – klem Siv

9 kommentarer:

  1. Det ble nydelig, Siv!
    Blir spennende å se om det blir streik..håper vi slipper, men det er jo nok å kjempe for.
    Nyt sola, snart pinsehelg..med finvær!!
    Klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Hvor er det bare sødt og så lige i min farve.

    Ha´en skøn aften

    Knus Susi

    SvarSlett
  3. Nydelig teppe som garantert blir godt mottatt:)

    SvarSlett
  4. Nydeligt Siv, og sikken et arbejde og så i bomuld !! Respekt !!

    SvarSlett
  5. Nydelig farge og nydelig mønster :)
    Tipper mottakeren blir mer enn fornøyd med dette!

    SvarSlett
  6. Så utrolig enkelt, stilrent og rett og slett elegant!!
    Takk for inspirasjonen!

    SvarSlett