lørdag 15. mai 2010

Back in business

Tror jeg kom tilbake med varmen jeg :-D I alle fall kan det virke som om våren har kommet til Trondheim nå – i skrivende stund er det 12 grader ute :-) ME LIKE!

Jeg har hatt noen utrolig fine dager i Roma sammen med menneskene som betyr aller mest for meg her i livet. Vi har fått mange felles gode minner <3

Vi har vel vært rundt og sett på de viktigste tingene en turist bør se ;-) Vi var faktisk med på noen guida turer, og det var vel verdt pengene – anbefales!

I forrige innlegg skrev jeg om statuen jeg ville se – Hellige Teresas ekstase – da vi kom fram til kirka, så var den dessverre stengt. Jeg får heller gå tilbake dit neste gang jeg er i Roma – skal definitivt tilbake :-D

2010-05-101

Og så er det jo utrolig mye hvert enkelt øye fanger opp alt etter egen interesse. Jeg ble veldig fasinert over alle forskjellige dørene rundt omkring. Disse bildene er fra husene i  umiddelbar nærhet til der vi bodde

Jeg så og så etter stoff- og garnbutikker, men kom kun over 1 stoffbutikk – type mer eksklusiv vil jeg tro….stoffene kosta fra 80 euro og oppover (pr meter). Så var det på en måte ikke typen butikk hvor du sier at du skal ha en halvmeter – så det ble ikke noen stoffer på meg på denne turen :-(

018 019

Men jeg fant meg ei lekker veske (i samme farge som et par støvletter jeg bare måtte ha her i høst) og et delikat silkeskjerf :-)

021

Tror kanskje jeg må blogge om skoene mine en dag ;-) En liten digresjon bare….

 

102 103

Jeg samler på fingerbøl, og leter bestandig etter det når jeg er ute og reiser. Jeg fant et fint et denne gangen også. På et loppemarked i Danmark, fant jeg en gang ei gammel skuffe fra en apotekerdisk. Den fungerer som settekasse for fingerbølene mine. Hmm – enda en ting jeg kan blogge om ved en senere anledning :-D

Borte fra hverdagens mas og kjas har det dukket opp flere ideer i hodet mitt på forskjellige ting - både praktiske og ikke like praktiske ;-) Men det vil dere få se etterhvert….

Nattaklem fra Siv (som må jobbe i morra)… :-)

3 kommentarer:

  1. Velkommen hjem til solfylte Trondheim! Kjempeflott veske og sjal, nydelig farge! Tenker dere fikk opplevd mye.

    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Å for et lekkert sjal og veske. Flotte bilder. Du har nok kost deg.
    Takk for kommentar på min blogg. Oppskriften til vindmølleklutene finner du på trådsnella hos ei dame som heter Yvonne Åsheim. Lykke til.

    SvarSlett
  3. Som sagt, det var først på mitt 8. besøk i Roma jeg fant min første garnbutikk - men det kan kanskje også noe med økende interesse på området :-)

    Lekker veske og skjerf!

    Så kjedelig at kirken var stengt da dere skulle se Teresas ekstase - det skjer desverre fra tid til annen. Men så har du jo en god unnskyldning til å reise tilbake ved en senere annledning? :-) Det er alltid mer å se på!

    PS. Ser gjerne skoene dine :-)

    SvarSlett