onsdag 16. juni 2010

Grønne fingre tross alt…

I fjor fikk jeg en orkidé i bursdagsgave, og fikk beskjed av gemalen om at jeg fikk passe den selv. Gikk på med krum hals og jernvilje – men må innrømme at den tider har vært LITT forsømt ;-) Men selv etter at den blomstra av, og sto der og så litt miserabel ut – så har jeg snakka bare godord til den :-) Det hører jo til barnelærdommen at man skal prate med plantene sine…

003

…og se bare på den nå :-D

004 

Nydelig og veldig spesiell blomst :-) Jeg har en til, men den vil jeg ikke blogge før den eventuelt blomstrer igjen en også ;-)

Ha en flott kveld og klem fra Siv

6 kommentarer:

  1. Nydelig! Jeg har også en sånn som blomstrer igjen nå for andre gang. :)

    Heklekurs på sommeren høres ut som en god plan! Jeg er på ferie i et par-tre uker fra 5.juli, men utenom det er jeg tilgjengelig når som helst. ;)

    SvarSlett
  2. Så nydelig den var...flink du har vært som har fått den til å blomstre igjen ;o)) Har ikke grønne fingre...så her er det bare grønt som blir byttet ut med jevne mellomrom ;o))) Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Orkideer er flotte, og ser selvatfår deen skvett vann iny og ne, så står de og kommer tilbake;)

    Ha en regnfull,men fin dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Orkideèr er nydelige, elegante uten å være blærete.
    Jeg har èn, men den trives dårlig her hos meg :/
    Får trøste meg med at jeg og uteblomstene fungerer bedre ihop :)
    Ha en fin dag :)
    Klem

    SvarSlett
  5. det har jeg aldri fått til.. synes de er så stygge uten blomster så jeg er ganske utålmodig.. de havner ofte i søppla før de får en sjanse.. hmmm men de er jo dyre også så kanksje jeg skal forsøke meg en gang til, nydelig farge på din da!!

    SvarSlett
  6. Se der ja! Ble nydelig, jo!
    jeg skal begynne å samle på orkidèer, nå når jeg har knekt koden for å få de til å blomstre på nytt. ( La den stå lyst og vann den en gang i uka ca. Hold potta under springen en liten stund og la vannet renne igjennom, før du setter den tilbake i potta si. Husk gjennomsiktig potte på orkidèer:) )
    Er du ikke enig i at det var et svært stolt og tilfredsstillende øyeblikk når du så at det var kommet ny blomst på den??:D
    jeg er hekta! Heia oss med grønne fingre;)

    Lille-Marit

    SvarSlett