søndag 6. juni 2010

Vel overstått venninnehelg :-D

Som tidligere fortalt, skulle både gemalen og litjtupp bort i helga – og for min del skulle helga stå i gode venninners tegn. Det har den også gjort, men ikke riktig helt som jeg hadde tenkt meg. Før litjtupp dro, greide hun å smitte meg med forkjølelse :-( Den har blitt verre og verre ettersom helga har gått – hadde jeg vært mann, hadde jeg nok vært død nå :-P

018 019

Var så heldig å få to bukketter med blomster på fredagen da leseringen var her. Vi spiste bacalaoen, drakk vin, skravla og kosa oss :-)

006

Da jeg sjenka i meg Baileys, danna det seg et hjerte i glasset. Jeg er “samler” av sånne tegn <3

Se bare hva jeg fant i tekoppen min en gang...

I går var en meget rolig dag, jeg satt for det meste i ro. Jeg var buden bort på kvelden, så jeg måtte legge meg og sove noen timer for å makte det. Vi var 7 stk som kosa oss godt, og jeg klarte faktisk å la være å ta håndarbeidet opp fra sekken ;-) Det holdt med nød og neppe…

031

I dag har jeg sittet i ro hele dagen – klarer ikke gjøre noe :-( Har sett Sex og singelliv på DVD – jeg som ikke har sett en eneste episode av serien. Måtte se meg opp på det, for storesøster har ymta frempå om at hun vil ha med mamsen sin på kino og se nummer 2.

Som dere ser på bildet, så har jeg tatt fram restegarnteppet mitt, og har begynt å feste tråder – som jeg i et tidligere innlegg lovte dyrt og hellig at jeg skulle gjøre etterhvert :-P Ble visst ikke helt sånn. Jeg hadde en ide om at teppet skulle bli 160 x 200, men nå har jeg funnet ut at det er blitt stort nok og at jeg bare kan ha stripene langsmed. Teppet er ment å varme meg utendørs i de sene kvelds- og nattetimer i sommer, og da er det viktig at det ikke blir for stort.

Som dere ser, så er det en del tråder igjen, men jeg rekker vel en del nå – må være hjemme fra jobb i morra.

Ha en super søndag og klem fra Siv :-)

6 kommentarer:

  1. Huffamegda!! Ingen tid å bli syk på dette!!!
    Godt du ikke er mann:O)

    Da bledet baccalao påoss begge i helga;)
    Tror sannelig jeg skal bruke restegarn slik som deg, praktisk og dekorativt!

    Ha riktig god bedring!! Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. uff da, ikke noe moro å bli forkjøla. Samme hvilken tid det er på året.
    Restegarn teppet var kjempeflott og kjempesmart.
    God bedring til deg.

    SvarSlett
  3. uff så kjedelig!! Og akkurat denne helgen da når du skulle nyte dager alene!!

    Sender deg- p- piller... "pelle deg vekk forkjølelses piller".. tas sammen med varme tanker jeg også sender deg ;)

    God bedring!
    Anita

    SvarSlett
  4. Kjekt med veninnekvelder, men kjedelig med forkjølelsen. Teppet var flott med alle de fine fargene.
    Riktig god bedring til deg.
    Trude :)

    SvarSlett
  5. Uff ikke kjekt med forkjølese...
    Håper du klarer å riste den fort av deg

    Flott teppe men mye arbeid å feste tråder... men det blir nok flott tilslutt

    Ønsker deg god bedring

    Klem

    SvarSlett
  6. Urk, håper du kommer deg fort av forkjølelsen!

    Imponerende teppe! Montering av tråder er ett av de kjedeligeste tingene jeg vet, men så blir det jo så fint etterpå :-)

    PS. Genialt tips du kom med om å felle med større pinne!

    SvarSlett