onsdag 24. april 2013

En ironisk vinkling ;-)

Jeg har i alle år irriert meg over at det er mulig at så mange mennesker skriver feil – jeg tror jeg må ha ei innebygd rødpenn i hodet…..som lærer bruker jeg selvsagt ALDRI rød penn – retter som regel med lilla jeg ; )

Spesielt sliter jeg med å skjønne særskrivingsfeilene (og denne feilen blir igjen i mange tilfeller omtalt som ordelingsfeil, og det er jo noe HELT annet…)

språkregler

(Klikk for å få større bilde)

Noen ganger må man bare være litt ironisk, og å se humoren i dette ; )

Minner om blogglotteri

Ha en kjempe fin kveld – klem Siv : D

4 kommentarer:

  1. Ja noen ser småfeil/slurvefeil fort. Og man kan bli irritert (ikke irriert). :) (måtte bare på skøy)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra meg.
    :)

    SvarSlett
  2. ;-) Jeg er heller ikke irriert, men må få lov til å flire! Kjenner til det der med "tasteleif" VELDIG godt! Ha en trivelig kveld! Synnøveklem

    SvarSlett
  3. He, he :o) Skriveleifer er det utrolig lett å henge seg opp i ja :o) Forøvrig en veldig flott blogg du har, massevis av inspirasjon å finne her ja. Jeg må jo bare legge meg til som følger her :o) Ha en herlig og kreativ kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Den teksten var virkelig en pekepinn til oss lærere ;o)
    Godt sagt!

    SvarSlett