torsdag 11. april 2013

Jeg prøver å strikke fram våren ;-)

001

Enda ei kopptue har sett dagens lys : ) Gul og lime denne gangen, og av en eller annen grunn får jeg sånn tanker tilbake til oldemora mi som vi besøkte på landet da jeg var lita. Er ikke helt sikker på hvorfor, men det har nok helt sikkert noe med fargene å gjøre – mener å huske at oldemor hadde den lys mintgrønne fargen som var så vanlig på kjøkkenet. Kopptua er uansett vårlig/sommerlig ; )

I går var det personalmøte på jobb på kveldstid. Etter å hatt undervisning en dag, et par timer med trinnmøte, og så bare halvannen time til man skulle på jobb igjen i 3 timer – frister ikke akkurat så veldig mye. Jeg ba hjem trinnet til å spise middag her jeg – utrolig koselig : ) Og møtet på kvelden….det gikk kjempefort, og det var så motiverende – kan ikke huske sist jeg lo så mye under et møte/kurs. Det var vel arbeidsmiljø som sto på planen, og foredragsholderen var veldig flink.

Håper flere slenger seg med på gjettekonkurransen min : ) Det artige er at jeg selv ikke vet svaret på konkurransen : D

Ha en flott dag, folkens – klem Siv

7 kommentarer:

  1. Så herlige vårfarger! Satser på at våren kommer nå, ja:)

    SvarSlett
  2. Må visst ut på jakt etter vårlige farger på garnet, ser jeg :D

    Hæppi strikking!

    SvarSlett
  3. Man får behov for sånne friske farger etter en lang og fargeløs vinter.
    Ønsker deg en fin vårdag!

    SvarSlett
  4. Den grønnfargen gir meg de samme assosiasjonene.

    SvarSlett
  5. Hei, Siv! Så koselige kopptuer, eller "kopplørver" som vi sier der jeg kommer fra:) Skikkelig frisk og vårlig, og litt retro:) Ha ei knallfin helg!

    Klem, eli

    SvarSlett
  6. Hei Siv!
    Så fin klut du har strikket! Ja, det var vårlige farger, og jeg forstår at det minner om bestemoren din, for den grønnfargen tror jeg også jeg kjenner igjen fra mine bestemødres kjøkken!

    Nå så du har så fin klut, så kan du jo la deg inspirere til litt vårvask, og få ryddet litt i skapene du også! Hi, hi! Nei, disse mannfolka har det nok enklest når alt står der det pleier, så vi får slutte å forvirre dem!

    Ønsker deg en fin fredag, og god helg!

    Klem Cathrine :-)

    Ps. Takk for link til Give Awayen min!

    SvarSlett
  7. Du roper på våren med de fargene ;o)
    Her tiner det i veikantene, og æ har hoppa langtau med ungene idag, vi har pugga 6-gangen..
    Vi har jo langdag hver eneste torsdag til 19.00, med middag og ingen pause etter undervisning. Synes etterhvert det er utrolig praktisk, da blir vi alltid ferdig å diskutere ting, og så kan vi gå tidlig hjem andre dager ;o)
    Ha ei fin helg, idag får æ besøk fra Trondheim!

    SvarSlett