søndag 2. mars 2014

Om fornying II

Det skjer litt i heimen for tida, og det går rett og slett på fornyelse – dere må bare regne med at det kommer noen små drypp fremover : )

Dere vet at man etterhvert blir så vant til å se det samme at man rett og slett ikke tenker på at det kanskje skulle vært bytta ut?

003

Slik er det med disse lampene. I og for seg er de ikke akkurat stygge, men de passer egentlig ikke inn her lenger….det er vel ei stund siden de har gjort det også, men dere vet – de har vært med oss de siste 20 åra ; )

Nå tror jeg de skal få et nytt liv som soveromslamper på landstedet – ser for meg at det kan bli fint om jeg hekler noe og henger over skjermen (og om noen har tips til hvordan jeg lettest kan få bort messingfargen, så mottas de med takk).

001

Nå er det innkjøpt to lamper av typen Årstid fra IKEA, og de passer MYE bedre inn : ))

002

Dere skal få se helheten en annen dag ; )

Jeg fikk sendt inn oppgaven min 1 time og 50 minutt før fristen i går – PUH! Blir lesing i hele dag også, men må vel ut og lufte meg en tur i det deilige vårværet.

Ha en fin søndag – klem Siv

3 kommentarer:

  1. Så flotte nye lamper du har kjøpt, Siv! De gamle kommer sikkert til å bli fine hvis du hekler et trekk til de...der kan jeg ikke hjelpe deg med noen oppskrifter..hehe...du vet, jeg er ikke så avansert i min heklekunst..hihihi...Jeg så derimot en blogg som det er bilde av heklet trekk til lamper:

    http://janneskreativeverden.blogspot.no/2012/09/lynghjerte-pa-sengegavlen-og-vinneren.html

    Ha en fortsatt fin søndag!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Flotte lamper du har kjøpt!
    Vi kjøpte slike til soverommet i høst, når det var ferdig pusset opp, og gir veldig bra leselys!
    Kjøpte også taklampa i samme serie, for å holde stilen!
    Har sett flere som har heklet trekk til diverse skomakerlamper, og det blir veldig søtt, og passer sikkert godt inn på landstedet deres!
    Angående den messingfargen, så kan du helt sikkert spraylakkere i en annen farge...
    Gleder meg til flere bilder!
    Ha en flott søndag ettermiddag!

    Klem fra Mona :-)

    SvarSlett
  3. Jeg så noen trekk som var heklet i bloggen Cathtines kreative hjørne en gang. Hun hadde visst noen for salg også. Verdt å ta en titt.
    Klem

    SvarSlett