fredag 27. august 2010

Blått og grått funker også :-)

002

Jeg har endelig gjort ferdig ei ullbukse jeg har hatt bestilling på :-) Så som dere ser, så er jeg flittig og jobber meg nedover i haugen min ;-)

003

Jeg skulle strikke buksa i str 1,5 år – fant ikke mønster på det, så jeg har strikka den i str 2 år med pinner nr 2,5 og i ribbestrikk. Dette gjør den litt mindre, og jeg har også kutta ned litt på beinlengden

004

Og blir den for lang, kan den bare brettes litt opp :-D Ribbestrikken gjør jo også at buksa vokser litt med barnet.

001

Alle trådene er aberet med å strikke i striper og i flere farger – men det ferdige resultatet blir tøft da :-)

Ha ei riktig god og produktiv helg alle sammen og klem fra Siv

14 kommentarer:

  1. Så kjempe fin strikka bukse!!
    Tar du strikkebestillinger til alle? ;)
    Her blir det mere møbeloppussing i helga og Gjenbruksdag i byen i morra :)
    Ha ei herlig helg!
    Klem fra Marie

    SvarSlett
  2. Haha , hvor morsomt , jeg viser osse striber idag :-)))) Dine er mægtig flotte , jeg havde aldrig tænkt at blåt og gråt funker sammen , men det kan jeg se at de gør. Tak for inspiration.
    God weekend , knus.

    SvarSlett
  3. Så fin den var, og jeg vet at mødrene ønsker slike bukser som sitter tight på ungen...mine døtre ble litt "oj" når jeg strikket de gamle "ballongbuksene":D
    Jeg har havnet på hytta, så langt godt vær.
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Det er da flotte farver sammen!

    Du må have en dejlig weekend. Må solen skinne hos jer (og hos os) ;-)

    Klem.

    SvarSlett
  5. Kjempe fin ☺
    Det er et deilig plagg og gull verdt de buksene der, til småtassene. Har sliti ut ett par sånn til gutta mine, men nå er de blitt for store til å ville gå med de.
    Da er det liksom "tøffere" å fryse....

    Fin helg til deg, Siv og takk for stadig koselig meldinger på bloggen min ♥

    Klem fra Laila ☺

    SvarSlett
  6. Knakende flott spør du meg:) God helg!

    SvarSlett
  7. Kjempefin ble den. Selv synes jeg etterarbeidet med festing av tråder er litt koselig:)

    SvarSlett
  8. Heisann:)

    Buksen ble jo veldig fin:)
    Må si jeg ikke misunnet deg arbeidet å feste trådene da;)
    Håper du har en ellers fin helg!

    Klem fra Anne Marthe

    SvarSlett
  9. Skikkelig flott bukse du har strikka og fargane er jo kjempefine!!

    SvarSlett
  10. Jøss! Er du ferdig alt..?? I'm officially impressed! ;)

    Buksa ble knallfin!

    Nå skal jeg sjekke ut sammenhekling av lapper... Har ikke nok til å hekle sammen enda, men det blir, det blir! Jeg er helt og fullstendig bitt av basillen! Hekler på to tepper og ei pute samtidig. :p

    SvarSlett
  11. Hei hei :)
    Den ble flott. Sikkert en god bukse til vinteren. Så flink du er å jobbe deg nedover i bunken. Skulle blitt litt inspirert jeg nå, Har en bunke jeg også ;)
    God helg
    Trude :)

    SvarSlett
  12. Så rask du er på pinnene dine. Kjempeflotte bukser. Kanskje dette hade vært en bra julegave til den lille damen som snart skal få kjolen jeg strikker på. Kan da tenk meg de i noen røde, rose og oransje striper kanskje.

    Pernilla

    SvarSlett
  13. Kjempe fin bukse!
    Hvor mye tar du for en sånn i ensfagret?
    Klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  14. Superfine farger!
    Ble litt matt av bildet av alle trådene du måtte feste. Men slik er det jo bare. Og det er tilfredsstillende å gjøre jobben når resultatet blir så flott :-)

    SvarSlett