mandag 29. november 2010

Julekort, adventsstjerne og dans :-)

I går var jeg kjempeflittig – på postkortfronten ja ;-)

010

Jeg har kanskje de ikke aller mest avanserte utstyret, men det er genialt å ha en papirkutter – det sparer masse arbeid

007 006

Nyinnkjøpte dekorark

008 009

Engler og nostalgiske julemotiv

018

Det ble både store og små kort – noen ble enkle og noen ble doble

014 013

015 016

Det blir jo mye godt det samme, men jeg prøver å variere litt – det har vel i grunnen ikke så mye å si om det blir likt heller, jeg pleier i alle fall ikke å sende flere kort til samme person ;-)

022 

Englekortene skilte seg litt mer ut, for de var mye mer sort/hvitt enn de gammeldagse julebildene – men de ble da ikke så aller verst allikevel :-D

Jeg har laga rundt 20 kort til nå, men må lage flere – jeg er av dem som tviholder på tradisjonen med å sende kort for å ønske god jul og godt nyttår (tror jeg sender noen og tredve) – og så blir jeg litt skuffa, for vi får færre og færre kort for hvert år i vår postkasse.  Det er veldig koselig med en mail, en MMS/SMS eller en hilsen på Facebook – men det er noe eget med et kort du kan ta og føle på.

Sender dere mange julekort?

011

Vi hang opp adventsstjerne som seg hør og bør – denne er snart 20 år gammel, og jeg syns fortsatt den er like fin – blir glad av å få den opp :-)

Litjtupp og jeg satte sammen pepperkakehus i går :-) Men da vi skulle starte pyntinga, oppdaga vi at det var så godt som tomt for melis :-/ Melis er noe man ALTID har…..helt til det plutselig ikke er mer igjen. Det bare er sånn med enkelte varer, og jeg regner med at det er flere enn jeg som har opplevd lignende tilfeller :-)

Så når jeg bare klarer å gjøre meg ferdig med dette innlegget, så skal vi pynte pepperkakehus :-D Blir vel blogga det også – selv om det gjerne skulle vært blogga i går :-P

Har vært og sett litjtupp danse klassisk og jazz nå, og det er så artig å følge fremgangen :-)

Ha en fin kveld og klem fra Siv

PS Takk til dere som sa i fra om at det var noe galt med bloggen min forrige dagen :-) På min PC så den helt fin ut, men da jeg lånte litjtupp sin så jeg jo at noe var galt. Jeg tror det fiksa seg av seg selv, for det var borte dagen etter. Men det er veldig fint om dere sier i fra igjen om den ikke ser ut som den skal :-D

16 kommentarer:

  1. Så flotte kort du har laget!! Skikkelig avanserte:))

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Ingen endring her, kodene er starten på bloggen din, og ingen sidespalte:(
    Men utrolig flotte kort du har laget, og så enig i at et kort i posten er mye koseligere enn alle "tekniske" hilsener;)
    Kos deg videre denne uka og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Det var virkelig nogle flotte kort, du har lavet! Så flittig og flink, du er! ;)

    Jeg sender ikke så mange julekort, må jeg indrømme. Jeg er i det hele taget altid lidt bagud, hvad julen angår ... men jeg hygger mig! :)

    God aften Siv. Klem.

    SvarSlett
  4. Flotte kort, så flink du har vært. Jeg synes også det er viktig å holde på tradisjonen med ordentlig kort via posten. ☺

    SvarSlett
  5. Så fine kort du har laget.
    Jeg lager også julekortene selv og blir som deg litt skuffet over at jeg ikke for så mange igjen.
    Ser ut som å sende julekort har gått ut på dato :(
    Koslig med førjuls bakst og gotterier.
    Ønsker deg en forsatt fin kveld, klem.

    SvarSlett
  6. Så utrolig nydelige julekort du har laget ☺ Takk for inspirasjon. Jeg har printet ut endel bilder fra nettet og skal snart gå igang jeg å. Gutta og meg har en årlig tradisjon hvor vi holder på med kort laging m.m, juleverksted som vi kaller det☺ Fortsatt fin kveld. Klem

    SvarSlett
  7. Jeg har som oftest ambisjoner om å sende en del julekort, men det er sjelden jeg kommer helt i mål.

    Bloggen ser forresten helt fin ut her.

    Riktig god kveld!

    SvarSlett
  8. Å, så flotte kort du har laget! Kjempekoselig å få hjemmelagde julekort! Helt enig at det er noe eget å få en hilsen i postkassen istedet for på SMS.
    Det blir en del julekort herfra. Tror jeg sender 60 - 70 hvert år, men får nok ikke like mange igjen:-)

    Klem

    SvarSlett
  9. Jeg har alltif veldig store planer om julekort men oftest blir det ikke noe av dem. Skal prøve og få noen avgårde til Sverige da det er der min slekt holder til. Det er dumt at denne fine tradisjonen er på vei ut for det er så koselig. Får prøve og få avgårde flest mulig så kanskje man blir husket neste jul.

    Ha en fotsatt fin kveld!

    Pernilla

    SvarSlett
  10. Da er alt i orden her inne:O) Koselig og godt jobba!!
    Nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Kjempesøte kort du lager.
    Ha en flott dag.
    Klem.

    SvarSlett
  12. Godt at bloggen ble "hel" igjen:) Du har jammen laget flotte julekort. Jeg lager nok ikke flere enn 20 tenker jeg. Helt enig at det aller koseligste er å få julehilsenen i postkassen:)

    SvarSlett
  13. Så utrolig fine julekort du har laget! Likte så godt den røde bakgrunnen mot de gamle motivene.

    Jeg har forresten en liten give away, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer leken? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    SvarSlett
  14. Kjempe fine kort og syntes også det er kjekt med
    julekort sender en god del herfra
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  15. Hei høpp!!Takk for dine altid hyggelige kommentarer inne hos meg..Nydelige kort du har laget,har selv sendt ut ca 20 kort,er enig med deg at det er koslig å få et kort!!Kjenner til problematikken om at visse varer tror en man har nok av til det plutselig er tomt:)Ha en fin kveld!!Kozz Linda:)

    SvarSlett
  16. Jeg er så hjertens enig med deg, å få julekort i postkassen er de kosligste julehilsnene vi får. Og har registrert at det blir færre og færre for hvert år, og flere og flere sms'er.
    Jeg sender selv julekort i posten til familie og venner hvert år, sender mellom 50 og 60 stk. Jeg har bestilt julekortene jeg da, har ikke ork til å lage så mange selv.
    Ønsker deg en flott advendtstid med mange julekort i postkassen ;)

    SvarSlett