søndag 18. mai 2014

Sommertopp til eldstetøtta <3

Mens jeg har sittet og lest pensum på skjerm, har jeg hekla en sommertopp til eldstetøtta. Dette er egentlig en UFO, men i stedet for å gjøre ferdig, rakk jeg opp alt og hekla heller en helt ny topp.

IMG_20140515_155541

Toppen består i all hovedsak av staver

IMG_20140515_155623

Her ser dere toppen bak – eldstetøtta må sy i stroppene selv slik at de blir passe lange

(Bildet ble dessverre litt dårlig, men nå er toppen på vei til Irland – da er det lite å gjøre med det)

 

IMG_20140515_155640

Hele toppen er kanta med picoter, og det syns jeg gir ei søt avslutning

Nå gjenstår det bare å se om den passer og faller i smak hos mottaker : )

Jeg har hekla i Mandarin Petit, og det gikk med 250 g

Ha en fin søndag – klem Siv

4 kommentarer:

  1. Flott! Og det gikk bra med lesinga?

    SvarSlett
  2. Synes den ble veldig fin. Og veldig imponert over at du har både heklet den uten mønster, men også ved siden av pensumlesning.:)

    SvarSlett
  3. Den ble kjempelekker. Gå kor flink du e (som vi sier i Bergen).
    Klemz

    SvarSlett
  4. Den ble kjempefin!
    Jeg og heklekroken har aldri helt funnet tonen, syns det er for anstrengende for hånden.
    Klem Pernilla

    SvarSlett