torsdag 25. februar 2010

Vinterferie

Egentlig er jeg lærer, men har ikke jobba som det på 4,5 år – må innrømme at jeg savner fridagene som hørte til yrket.

Litjtupp har vinterferie denne uka, og jeg hadde satt av denne dagen til mor-datter kos <3

Vi hadde bestemt oss for å dra en tur til byen, og det var jo greit å få gjort unna noen ærender jeg aldri rekker ellers. Ruta var nøye planlagt – å vandre i butikker på måfå er ikke akkurat min yndlingssyssel.

011

Litjtupp hadde ikke så mange krav, men hun ville at vi skulle spise lunsj i byen. Delig foccacia med serranoskinke på Dromedar – mmmm….

Så måtte vi jo selvfølgelig en tur på biblioteket – hun er en lesehest akkurat som oss voksne. Mens hun kosa seg og titta i hyllene, satt jeg og gjorde ferdig et par votter jeg hadde bestilling på.

014

Jeg likte godt kombinasjonen grå og rosa. Som dere kanskje ser av bildene, så strikker jeg tommelen med kile, fordi jeg syns den sitter bedre på hånda da.

Vel hjemme venta resteteppet mitt, og vet dere hva?? JEG HAR KOMMET HALVVEIS :-)

016 

Jeg må innrømme at jeg har juksa litt – jeg har vært på butikken og kjøpt 10 nøster “restegarn” :-D Vil bli ferdig med det til påske – ser for meg at det kommer til å bli deilig å ha med seg på påskeferie. Sitte ute med en god kopp te, og lese ei god bok med teppet rundt seg :-) 

Jeg kom på et annet prosjekt jeg har liggende, og det er ganske langt oppe på “dårlig-samvittighet-lista” mi.

 

012

Dette skal bli teppe til eldstetøtta, men det tar litt tid (dessverre). Og nå som hun har flytta, har hun gått over til å ønske seg teppe til dobbelseng (min tabbe å bruke så lang tid da). Hver rute er 14 x 14 cm

013

Har ikke kommet lenger enn at det har blitt 68 x 95 cm, så jeg mangler temmelig mange ruter. Her har jeg vært fornuftig, og festa trådene på hver rute etterhvert, og jeg har sydd dem på med en gang. Av erfaring vet jeg at det er dette arbeidet som ofte gjør at det blir liggende, og at det aldri blir mer enn nesten ferdig.

Ja ja,  så ble det litt fra meg i dag også :-D

Ha en strålende torsdag da og klem fra Siv

4 kommentarer:

  1. Grått og rosa er flott, ja:D For noen fine tepper du er igang med! Holder selv på med et oldemorsteppe til min yngste, men det skal kun ha 80 ruter à 14 cm, men fy så kjedelig dette arbeidet er, men prøver å ta en rute hver dag;) Jeg har vinterferie (fra skolen), og nyter resten av den;)
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hei.
    Å asfaltere "hagen" høres da ikke trivelig ut! Det er ikke alle som ønsker hage og det styret det er... men man kan jo kjøpe planter og blomster ferdig på torget ol. og ha i krukker.
    Høres veldig koselig ut med en jentekosedag :)
    Et slikt bestemorteppe ønsker jeh å lahe til meg selv- må bare lære meg å hekle først ;)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Heia, såå koselig blogg :)Denne vil jeg nok besøke daglig.
    SY-klem fra Bente BV.
    Tror du vet hvem jeg er...symaskin.

    SvarSlett
  4. Bare ELSKER de nye vottene mine!!
    Grå og rosa er som alltid veldig fint sammen og ikke minst må jeg si det var deilig med votter som faktisk var små nok til mini-nevene mine;D

    <3
    M

    SvarSlett