søndag 6. februar 2011

Uvær og mestring

003

Sånn var dagen utenfor her i går : /

004

Det snødde og regna sidelengs – busker og trær lå langflate for vinden

008

Da kan man med god samvittighet sitte inne og strikke litt : ) Jeg er SÅ fornøyd – trodde ikke jeg kunne strikke flettemønster jeg, men man skulle jo ikke tro jeg har gjort annet ; )

010

Og så har jeg for første gang strikka raglandsfelling : D Jeg er i grunnen ganske så fornøyd med meg selv her jeg sitter

009

Så nå blir det tunika i bursdagsgave til tantes lille hjertegull <3 Jeg er for en gangs skyld tidlig ute- det er enda halvannen måned til hun blir 2 år – rekker å lage enda mer til henne da : D

Tunikaen er strikket i Mor Aase bomullsgarn, og jeg har strikka etter oppskrift som hører til garnet. Dette er str 2 år, og det gikk med 3,5 nøste á 50 g

Gemalen og jeg har gått oss en times tur, og det var godt å få lufta seg – nå skal jeg rett og slett sløve litt, og nyte at det er helg og fri  ; )

Ha en herlig søndag – klem Siv

21 kommentarer:

  1. Den var jo bare lekker og dette hadde du jo ikke noe problem med... så pen strikking ser man ikke ofte :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Kjempe fin ...flinke deg
    Her er det også ruskevær
    Ha en fin søndag

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Siv ,du e duktig!Dritfin, som vi sier her i byen,og min farge..Storm i kastan her å, heldigvis ikkje regn, men fy flate så kaldt..Innedag for hele familien:-) Fyrt i ovnen og det hele, no skal æ lese bok og late mæ!

    SvarSlett
  4. Superlekker tunika. Enig i at det ser ut som du ikke har gjort noe annet hele ditt liv. ☺ Raglan er gull. Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  5. Nydelig tunika,du er sååå fliiink til å strikke.:))
    Har utrolig lyst til lære meg flettestrikk jeg også,har nettopp lært meg patent,det var jo enkelt som bare det. Det er jo så populært med puter i flettestrikk og det SKAL jeg få til.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Sikke et vejr! Her er det blevet ret mildt og sneen er faktisk væk. Minder en smule om forår, selvom det jo er lidt tidligt ... ;)

    Håber I får godt vejr i København næste weekend. Og så ses vi jo fredag, ja! :)

    Stor klem.

    SvarSlett
  7. Forstår at det er mye uvær rundtomkring. Her på østlandet er det mildt og grått, men ikke vind og ikke nedbør... Har allikevel brukt dagen inne i selskap med symaskinen.
    Tunikaen var kjempefin...Lykkelig hun som får den...

    SvarSlett
  8. Det så ut som et skikkelig dritt vær,håper ddet er bedre vær i vente:)

    Herlig tunika,ja den kan du være fornøyd med!!Ble jo helt perfekt,du er kjempe flink altså!!

    Ja det sette etter oldemoren din må ned fra loftet vet du:)Ble så fornøyd jeg pyntet skikkelig opp på badet:)

    Ha en fin søndag!!

    Er en gravid er det bedre og pimpe opp møbler enn å pimpe vin,helt sant:)Lo godt her:)

    SvarSlett
  9. Så fin tunika, i herlig farge! ER så full av beundring for dere strikkere, jeg klarer bare ikke lære meg det... Får holde meg til broderier:)
    Her har vi det kaldt for tiden, går hardt utover vinterveden.

    Ha en fortsatt fin søndag.

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  10. Ja, hva du kan!! Jeg hadde aldri tvilt på deg i så måte, men godt å se det selv også:O)
    Nydelig genser, takk for tips om mønster og garn.
    Tok de samme vindusbildene på hytta igår:O)
    Ha ei fin ny uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Kjempefin og lekker farge(lilla er min farge):))

    SvarSlett
  12. Kjempeflott tunika i lekker farge!! Så flink du er:))

    SvarSlett
  13. Raglandsfelling er genialt! Jeg har kun lyst til å strikke gensere med raglandsfelling. Og kanskje rundfelling. Det er jo ikke noe å montere!

    Fletter fikset du perfekt. Så godt å være ferdig i god tid!

    SvarSlett
  14. Det må jeg si! Den ble flott! Og TO ting du trodde du ikke var flink til som du gjorde med glans :-)!

    SvarSlett
  15. Så nydelig den var, FLINKING.

    Ønsker deg en flott uke, klem ann helen.

    SvarSlett
  16. Den var lekker, så flink du har vært :-) Fletter er gøy!
    Ha en fin, fin dag :-)

    SvarSlett
  17. Så nydelig den var og med et kjempefint mønster. Skjønner godt at du er fornøyd.

    SvarSlett
  18. Kjempeflott mønster - hun blir nok glad for tunikaen:)

    SvarSlett
  19. Nyyydelig tunika. Enig med deg i at det er ut til at du ikke har gjort annet enn å strikke flettestrikk :-)

    SvarSlett
  20. Du skal så absolutt være stolt ja, for denne var lekker! :)
    Blar meg nedover, og må berømme den fine tavlen med hjertesamlingen din også. Moro med sånne samlerier. :)

    SvarSlett