mandag 28. februar 2011

Det er faktisk ikke alle nordmenn som er født med ski på beina :-P

Det er kanskje helligbrøde å si dette i disse gyldne ski-VM dager, men sånn er det altså bare….

725154_h1201366030e21816100c_562x450

(Bildet er lånt fra nettet)

Jeg er i alle fall ikke det (født med ski på beina altså) : P Jeg har selvfølgelig ski, men det begynner å bli noen år siden sist jeg lufta dem

skisko2

(bilde lånt fra nettet)

Jeg elsker å være utendørs, og har slett ikke noe i mot å være i skog og mark på vinteren heller…..men da på egne bein

IMG_6356_medium

(bilde lånt fra nettet)

Som kjent, så jobber jeg som lærer – og på skoler er det vanlig med skidager. Da trinnet hadde skidag rett etter jul, omorganiserte vi litt og jeg 'slapp unna’ : )

Nå er det ny skidag på trappene, og det ser ut til at jeg bare må bite i det sure eplet og bli med…..med ski på beina.

Må innrømme at jeg gruer meg litt jeg…..

145

Nå begynner jeg å lengtes mot vår jeg, og kunne godt ha tenkt meg å ikke måtte ‘bekymre’ meg for ski og greier ; )

Nye tulipaner i hus – fikk denne tulipanvasen av broren min for en god del år siden, men blomstene står så fint i den

143

Og så har jeg en ny Finn Schjøll- vase, og tulipanene ble slett ikke verst oppi der heller : D

I morgen går vi inn i den første vårmåneden, og det er bare helt herlig å tenke på :-))

Beklager dårlig oppfølging fra meg den siste tida, men jeg har ikke prioritert hverken egen eller andres blogger – har vært så mye annet å gjøre. Men jeg vil ønske mine nye følgere hjertelig velkommen til meg – jeg setter enormt stor pris på alle som er innom og alle som kommenterer

Ha en fin kveld, og gå mars i møte med et smil om munnen – klem Siv

15 kommentarer:

  1. Kjekt du var der igjen......ikke født med ski på beina jeg heller
    Nydelige tulipaner
    Lykke til med skidagen
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  2. Enn jeg som har nye og ubrukte ski og sko som har stått i kjelleren i 10 år!!! Det skal ikke stå på utstyret;)
    Tulipaner er gode vårtegn, og med varme grader ute så er vi nå klar for mars og våren!!
    Nyt siste rest av måneden februar, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Ski dag ja...husker det fra skolen!
    Jeg er ingen racer på ski, men gikk en sesong eller to på ski trening i min barndom.
    (men jeg har ikke brukt skiene mine en gang i vinter...til tross for supert føre..*ler*..)

    Ha en god kveld,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  4. Ps. hyggelig å høre fra deg :O)
    Av og til må man jo bruke tiden på andre ting enn blogg.

    SvarSlett
  5. Jeg er også en av dem som ikke er født med ski på beina. Kanskje er jeg født med solskinn i håret og blomster i hendene, men absolutt ikke med ski på beina. Har ikke ski engang jeg.

    Du får ha lykke til - du skal se at det ikke blir så ille som "fryktet".

    Og som jeg gleder meg til våren! Mars - velkommen skal du være.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  6. Jeg har bare kommet meg et par ganger på ski de siste årene jeg og. Jeg var ivrig på å kjøre telemark da jeg var student i Sogndal, men det skled ut da vi flyttet nordover. Men før gromjenta kom til verden var jeg en tur i bakken og testet carving-ski, og det var jo så moro! Kan hende at jeg tar det opp igjen. Vi har lånt oss pulk nå, gleder meg til å teste den når det blir litt varmere i været!

    Lykke til med skidag!

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  7. He-he - etter å ha lest dette: pass på strikkehendene dine hvis du skal ut på ski så du ikke brekker noe. Ikke bra hvis det skjer du som har herlig nytt fabel-garn og greier. Fargen på garnet fra forrige innlegg var alldeles nydelig og jeg er så spent på hva det skal bli til :-)

    SvarSlett
  8. Det høres ut som du ikke har noe valg denne gangen nei! Forstår godt at du gruer deg litt, og jeg synes du bør trene litt sånn i hagen f.eks.:)

    SvarSlett
  9. Godt at du er tilbake;o) Nei, vi er ikkje alle født med ski på bena! Iallefall ikkje æ! Og som lærer kan man litt om alt og alt om ingenting, dette gjelder iallefall i mitt tilfelle. Melder meg alltid frivillig til å være kokk, båltenner eller sykesøster på skidagene.. Men, tradisjonen tro: MÅ på ski med jr innimellom, han skal ikkje lide under min håpløshet..

    SvarSlett
  10. Lengter etter skikkelig vår jeg òg, men vi har ikke snø, så det nærmer seg kanskje litt....

    Du er ikke den eneste som ikke er fødd med ski på bena. Jeg har aldri likt å gå på ski, og skidagene på skolen var et mareritt i sin tid. Og nå har jeg ikke ski i hele tatt, men heldigvis så er ungene glad i gå på ski, synest det er godt at jeg ikke har påvirket dem.

    Fin tirsdag til deg, klem.

    SvarSlett
  11. God morgen Siv.
    Det troede jeg ellers, alle nordmænd var! ;) Jeg kan ikke stå på ski, men jeg er jo også dansk. Det er en god undskyldning, selvom mange af mine landsmænd og kvinder tager på skiferie hvert år. Min bror og svigerinde er afsted lige nu. Italien tror jeg nok!

    Jeg hører, at du skal i byen med TovePia i dag og købe garn!? Det lyder hyggeligt. Du må hilse.

    Klem og god dag

    SvarSlett
  12. Godt å høre at det er flere som ikke er født med ski på beina :) Føler med deg og ønsker deg masse lykke til på skidagen!

    SvarSlett
  13. Jeg er ikke født med ski på beinen men jeg ønsker jeg hva det. Jeg liker og gå på ski men ikke for mye nedfør da har jeg ikke så mye kontroll. Glær meg faktisk til vinterferien for da skal skian på og strikket med i løypa, for pauser må man ha og det forhåpentligvis i solen.
    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem Pernilla

    SvarSlett
  14. Det beste med ski på beina er at du kan ta dem av, og sette deg i solveggen :-) Det blir sikkert fint - god tur!

    SvarSlett
  15. Alle nordmænd går med MARIUS genser og står på SKI !!! Det tror vi ialtfald i danmak... NORGE er godt !!

    Klemmer

    SvarSlett