tirsdag 18. desember 2012

Siste hjemmelaga gave : )

001

Så ble det enda ei lue fra denne kanten : ) Denne gangen i petrolfarga alpakka – herlig farge, syns jeg. Dette var altså den siste hjemmelaga julegaven fra denne kanten (håper ikke mottakeren leser bloggen min før jul, for da skjønner hun nok at den er til henne) ; )

Jeg har til nå strikka 10 slike luer, og er i gang med enda ei til meg selv. Det er fullt mulig å strikke den på et par kvelder, og det går med såvidt over 50g alpakka. Oppskrifta finner du her.

002

I går fikk jeg 5 små flasker av mamma

005

Vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til, men de var bare så søte og små (12cm) – det har vært fløte på flaskene

Noen forslag kanskje?

Dagens favorittjulesang er ikke til å komme utenom – fantastisk vakker : )

Ha en fin kveld alle sammen – klem Siv

8 kommentarer:

  1. Dagens sang er en av de store!
    Nydelig lue og søte flasker;)
    Jeg skal heller ikke strikke mer til jul, men pinnene går allikevel s stedet for å gjøre det jeg skulle gjort...
    Nyt innspurten videre, klem:)

    SvarSlett
  2. Jeg hadde planer om å lage noen små flasker med sånn kaffe sirup å gi til jul. Men tiden rekker ikke til. http://www.abeautifulmess.com/2011/11/make-your-own-coffee-syrup-gift-idea.html

    SvarSlett
  3. For en fin lue, i en av mine favorittfarger :O)
    Jeg bruker gamle melke og fløte flasker til blomstervaser, mine er fra tiden før man fikk pappkartonger.

    Ha en fin kveld,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  4. Den lue er kjemepflott, supert at du har lagt ut link til oppskrifta. Tror det kan bli litt strikking i jula. Ønsker deg og dine en riktig god jul

    SvarSlett
  5. Jeg får gåshud når jeg hører den julesangen. Den er rett og slett nydelig!

    Fargen på lua du har strikket er min yndlingsfarge. Ei venninne av meg kaller fargen for Randi-farge:)
    Sier kanskje litt om at garderoben min består av en god del klesplagg i akkurat den fargen..

    Ønsker deg ei riktig god jul fra Tromsø.

    SvarSlett
  6. Hjemmelaget tacokrydder eller pistasjkrem:)

    SvarSlett
  7. Så fin lue og flasker,sett en
    rød rose i hver av flaskene og
    knytt en rød sløyfe rundt så
    har du lekker julepynt. Bare
    et lite forslag fra meg.;)
    Klem.

    SvarSlett
  8. Super lue, du har vært dyktig ;o) Har noen større flasker i samme stil, bruker dem til fargede knapper, godt å hvile øynene på når man syr... Klem

    SvarSlett