lørdag 8. desember 2012

Ei kofte her og ei kofte der…

Har akkurat sittet  og sett på bloggen til Liv – hun driver og “samler” kofter, altså finner ut hva de heter og om det finnes mønster.

Ble litt motivert til å gå ned i skapene til litjtupp og meg, og vise frem to kofter – begge er Fanakofter jeg strikket for en god del år tilbake (litjtupp sin ble egentlig strikka til eldstetøtta), og det er litt artig å se hvor forskjellige de blir alt etter hvilke fargen man strikker i

001

Her er litjtupp sin i de klassiske fargene

005

Mellomgrå og hvit (OJ! Ser at dette bildet slett ikke ble bra, men orker ikke ta på nytt)

002

Her er mi kofte – i farger som var helt mine for 10-12 år siden

004

Orange, rød, mørk grønn og gråbrun

Enormt forskjellige. Nå har jeg egentlig litt lyst på ei kofte i de tradisjonelle fargene, for jeg har på en måte endra litt hva som er mine farger ; )

Dagens favorittjulesang fra denne kanten er Silent Night med Sinéad O’Connor. Den er til å få frysninger av

Ha en flott lørdag – klem Siv

10 kommentarer:

  1. Kjempe fine begge to.......du er jo en reser med pinner så det er
    jo bare å hive seg rundt . Sliter med å få ferdig strikking her ...det er så kjekt å
    begynne på noe nytt :) og da :(
    Fin helg ønskes deg

    Klem

    SvarSlett
  2. For noen fine fanakofter! Den siste var noe spesiell, men gøy med litt anderledes og:)
    Elsker fanakoftene, har lenge hatt lyst strikke en til meg selv. Dale har akkurat kommet ut med et nytt hefte med tradisjonelle mønster. Hadde tenkt strikke med fana i den, men syns Sirdal og er veldig fin nå, så sliter med å bestemme meg!!:)
    Håper ellers du har en fin helg:)
    Klem fra Anne Marthe

    SvarSlett
  3. Å, de var utrolig fine, da! Jeg elsker jo de fargene på den siste;-) Nydelig sang:-) Klæm, eli

    SvarSlett
  4. Fana er fin! Jeg heller også til de tradisjonelle fargene, men en periode var det jo in med flere farger;)
    Jeg strikker for livet for øyeblikket, i håp om at en bhagedress blir ferdig til jul...ikke artig med travel-strikking:)
    Ha ei fin helg videre, klem fra mæ;

    SvarSlett
  5. Flotte kofter! Ja, alltid gøy å se hvor ulike uttrykk man får ved å bare bytte farger. Det gjelder med søm også.

    SvarSlett
  6. Begge to er kjempefine, men eg liker nokk den grå og kvite best.

    Eg har svart og kvit, som min mamma har strikket til meg.

    God å ha i vinterkulden.

    Ha ein fin lørdagskveld.

    Klem,

    SvarSlett
  7. Fana er en av mine favoritter! Jeg strikket en grå og hvit en, maken til din, i 1980, og har den enda. Men jeg har også lyst på en ny.

    Den julesangen er på min julesangfavorittliste også, høyt opp.
    Ha en riktig god søndag!

    SvarSlett
  8. Hei hei, lenge siden sist. Kjekt å komme inom på besøk igjen. Ser ut til at allt er vel her inne.
    Ja fanakoften er fin. Da mine datter var 6 mnd strikket jeg fanakofte til henne i pastellfarger. Hun var så søt i den at jeg har hengt opp forstørret bilde av henne med koften på. Hun fikk en fanagenser av mormor da hun ble ungdom i brun og lysegrønn. Den var fin da, men som du også opplevde så forandret hun smaken og genseren ble liggende.
    Nå går det i strikking av sofapute her hos meg.

    Ha en fin adventssøndag :)
    Klem fra Trude.

    SvarSlett
  9. Herlige kofter og nydelig sang.Jaaa jeg fikk helt frysninger,
    i natt og i dag har det kommet 20 cm snø her,og med den sangen kom
    julestemningen:)

    Nyt søndagen!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  10. Morsomt å se hvordan smaker endrer seg.
    Koselig med tradisjonsstrikk. Nå synes jeg at det er ganske morsomt at man har begynt å strikke Marius genseren i alle mulige farger og ikke er like bundet som man var tidligere. Selv om jeg må innrømme at jeg hadde nok feiga ut og endt opp med brunt og beige eller noe sånt...

    SvarSlett