søndag 31. mars 2013

Påska 2013

Den er heldigvis ikke helt over enda, påska 2013 – vi har fortsatt litt tid til aklimatisering ; )

070

Vi har hatt laaang påskeferie på landstedet – herlig! Om vi bare går litt opp i fjellet bak huset, er det dette vi ser – vakkert : )

031

Gemalen har vært utover et par turer før påske, og han har satt inn nyovnen vår : ) Jeg/vi er SÅÅ fornøyde, og syns det er så koselig – dette blir jo nesten som peis : D

IMG_20130323_203202

Se bare så koselig det var da vi gjennomførte Earthhour forrige lørdag : ))

038

Har omsider rota meg til å ta med rosebildet utover også – det skal opp på veggen, men det har ikke kommet lengre enn til spisebordet enda – passa godt der da med machende lys og det hele ; )

079

Jeg har drevet og flytta litt rundt på denne lille løperen i Hardangersøm, og jeg tror den endte opp på dette skapet jeg gitt

080

039

Jeg har strikka et stort sjal til ei på jobb – hun skal bruke det til bunaden sin i stedet for cape

Det gikk med nesten 600 g Nepal (65% ull 35% alpakka), og jeg har brukt denne oppskrifta fra Drops. Garnet var veldig godt å strikke av, og jeg likte godt sjalmodellen – sjalet henger godt på.

IMG_20130330_185504

Litjtupp har også vært kreativ : ) Hun skulle få lage årets påskemarsipan, men da vi kom ut på kjøkkenet for å se, så hadde hun laga årets påskekrim hun : D ; ) Herlig!

IMG_20130327_161127

Påskepynt er så godt som fraværende hos oss (det skyldes vel i hovedsak at jeg ikke liker påskepynt så veldig godt, og at jeg ikke har hatt tid til å lage påskepynt jeg kunne ha likt) – men så kom jeg over denne, og jeg var solgt. Den har stått for påskepynten hos oss i år ; ) Vi hadde besøk på skjærtorsdag , og da fikk vi to tova egg i gave – de var veldig fine, og falt også i smak (glemte dessverre å ta bilde)  : D

077

Her er beviset – jeg HAR glorie ; )

Ha det godt alle sammen – klem Siv

5 kommentarer:

  1. For et flott landsted dere har! Og for et fint sjal du har strikket! Et sånt kunne jeg gjerne hatt til bunaden min, jeg og.
    Og sannelig har du glorie også- greit å få det bekreftet! Ha en fin påskeavslutning!

    SvarSlett
  2. Åh, det så herlig ut der oppe!!
    Likte litjtupp sin påskekrim :-)
    Kos dere siste dagen!!

    SvarSlett
  3. Stilig med påskekrim og glorie. Virkelig en fin påske.

    Klem

    SvarSlett
  4. Fra no av heter du Gloria!!
    Likte påskekrimmen, fant du ut kæm som var morderen..?
    Dokker har det utrolig koselig på hytta, og påskeharen va helt min stil, æ pynte sjelden, og de få tingene som får komme frem er ofte VELDIG spesielle og har personlighet.
    Her skinn sola, men æ synes synd i de som kommer hjem fra påskeferie idag og må måkke seg frem til inngangen. Det blir nok glissent på jobb imorra, for flere veier er stengt, og folk kommer seg ikkje hjem fra hyttene. Ja, ja, sånn e det å bo i et fjell land..
    Ha ei fin uke, klem

    SvarSlett
  5. Så flott du har fått det på landstedet, ovnen var lekker! Godt å se flammene, og mye bedre enn peis!
    Det var et nydelig sjal!
    Ha ei god ny uke, klem fra mæ;)

    SvarSlett