torsdag 18. april 2013

Lærer visst aldri ;-)

Neste uke skal 7. trinn ha forestilling på skolen der jeg jobber, og nå om dagen trør alle til for å få forestillinga i havn

001

Og på et eller annet vis endte jeg opp med tyll….mulig noen husker fra før at tyll og jeg ikke akkurat er de beste kompiser

Etter mye prakk nålet jeg stykkene sammen, og sydde i rynketråd

002

Det er vel kanskje mer rett å si at det er rynketråden og jeg som ikke går helt i hop – jeg klarer aldri å rynke sånn at jeg bare kan nåle det fast til stoffstykket jeg skal sy det fast til. Etter en del knurring ender det opp med at jeg deler inn ribben i 8 deler, og jeg deler tyllen inn i 8 deler – og så rynker jeg mellom disse punktene.

Greia er jo at jeg aldri klarer å huske med en gang  at det er sånn jeg må gjøre det – nei da, jeg skal prakkes litt først….

004

I alle fall – sånn ble det ferdige resultatet : ) Mulig det blir litt for langt, men da klipper jeg bare tyllen mens jenta har skjørtet på ; ) Ganske genialt med ribb i toppen – det har jeg aldri brukt før.

005

Skjørtet skal av i full fart under dansen, så det er kun feste med borrelås i ribben. Hadde det ikke vært for at skjørtet skal av underveis, hadde jeg nok sydd sammen tyllen i sidene, laga en løpegang og tredd i strikk.

007

Det som er litt artig oppi det hele, er at det var kun denne tråden jeg hadde som mål da jeg skulle kjøpe stoff og sy skjørtet : D

Som en liten kommentar på forrige innlegg, må jeg fortelle dere at vi har en Mondeo stasjonsvogn fra før, og jeg ELSKER den <3 Jeg kan nok komme til å bli glad i den lille sorte også, men det blir nok aldri et sånt kjærlighetsforhold som jeg har til den store grå ; )

Ta dere på tak folkens, og bli med på blogglotteriet mitt : )

Men Vamp og denne fine sangen vil jeg ønske dere en fin torsdag – klem Siv

2 kommentarer:

  1. Kan forstå at du og tyll ikke er de beste kompiser;) Jeg får angst bare ved tanken, men veldig fint resultat da Siv! Du klarer det meste du, hva håndarbeid angår:)
    Torsdagsklem fra Levanger.

    SvarSlett
  2. De er jammen heldige som har deg til å sy kostymer. Ser veldig bra ut! Jeg er ikke venn med ribb jeg da...

    SvarSlett