onsdag 1. mai 2013

Babyteppe i rillestrikk

004

Og så er restegarnteppet ferdig – det er 62x103 cm

002

Det er strikket i den mykeste alpakka, og det gikk med 311 g - dvs at kun 161 g av dette er restegarn, de resterende 150 g kjøpte jeg til ; ) Syns det var greit å bli ferdig med det

003

Jeg har hekla rundt det med en helt enkel kant

001

Det er første gangen jeg strikker et så enkelt babyteppe (rillestrikk), men så mykt og luftig da – skjønner godt at nøstebarnteppene er populære

Jeg har ikke bruk for dette teppet, så det legges i bloggbutikken for salg

006

Her har jeg klippet ned det som var igjen av ranunklene, og har brukt mugga jeg fikk i gave som vase ; )

Minner om blogglotteri – jeg kommer til å trekke i kveld, så du har fortsatt noen timer på deg : D Vinner blir annonsert i morra

Ha en fin 1. mai – klem Siv

8 kommentarer:

  1. Nydelig teppe, herlig farger, det burde bli solgt fort! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Dette blir nok deilig rundt en liten kropp.Nydelige farger.
    klem

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Nydelige fargekombinasjoner!

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg falt også for fargekombinasjonen i teppet ditt. Men ingen småttiser her i huset dessverre :-)

    Heldiggrisen du med så fine blomster :-)

    SvarSlett
  5. Deilig teppe. Rillestrikk er veldig fint til babytepper ja.

    SvarSlett
  6. Helt nydelig teppe :) Sikkert utrolig mykt og godt!
    Ha en fin torsdags kveld videre :)

    SvarSlett
  7. Så fint teppe,
    alle mine barn fikk hjemmestrikkede nøstebarn ullhelsetepper.
    Veldig, veldig gode i bruk :O)

    God helg til deg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  8. Veldig fine farger, og kjempefint teppe :-)

    SvarSlett