søndag 20. juni 2010

Sammenhekling av teppe

Når jeg har hekla eller strikka tepper, så har jeg pleid å hekle dem sammen med fastmasker – det har fungert bra det altså, men nå har jeg fått tips om en annen måte å hekle sammen på.

3-1

Jeg ser for meg at en slik sammenhekling gir et mindre kompakt teppe, og det kan jo også være ganske behagelig.

Oppskrifta finner du her

Jeg har kommet godt i gang med et teppe til Ida i oldemorsruter, og der har jeg faktisk sydd sammen rutene, men tror jeg skal ta det opp og heller bruke denne teknikken.

Du kan lese om Ida sitt teppe her

Mulig dette er gammelt nytt for dere drevne hekle og strikke-damer, men tenkte jeg ville dele det med dere allikevel ;-)

Ha det godt da, og klem fra Siv

17 kommentarer:

  1. Bra tips, jeg heklet en haug med lapper for noen år siden, kanskje på tide å få dem sammen nå. Flott blogg :-)

    SvarSlett
  2. jeg heklet mitt teppe sammen på den måten og synes det gav et luftig og pent resultat, fort gikk det også ;)

    God uke til deg:) Jeg krysser fingre for at jeg klarer å finne energi og kreativiteten jeg trenger for å finne frem symaskinen i morgen... har noen små prosjekter som så sårt ønsker å bli helt ferdig;)

    SvarSlett
  3. Takk for gode råd - skal prøve det når jeg skal sy sammen resteteppet mitt.

    SvarSlett
  4. Tror dette er samme måte som jeg beskrev også. La rutene rette mot rette, en "fm om lm-buen, 3 luftmasker", gjentok dette. Det ble luftig og fint!

    SvarSlett
  5. Takk for tipset! Men det spørs om jeg noen gang kommer til å orke å hekle oldemorsruter til et helt teppe.... Imponert over dere driftige håndarbeidsdamer:-)

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett