onsdag 6. juli 2011

Fristelser og impulskjøp av den rette sorten ;-)

002

I dag har jeg kjøpt meg en kjole/tunika med hette

003

Søte hjertedetaljer

004

Og søte blondedetaljer

005

Dette kan kalles impulskjøp av den rette sorten – den var veldig fin til meg, og så kosta den bare 200,- hos Vic : )

Janome My Lock 990D

Så over til fristelsen (bildet er lånt fra Janomes hjemmeside) – jeg har fått tilbud om å kjøpe denne til 3600,- og jeg har SÅÅÅ lyst på den. Jeg sparte jo 1900,- da jeg kjøpte garn (se regnestykket her).

Og jeg har så lyst til å lære meg å sy klær, og innbiller meg at det blir mye lettere å lære meg om jeg har ei overlockmaskin ; )

Noen som har gode råd å komme med kanskje??

001

I dag er det de grønne stoffene mine som har fått en runde i maskina, og som får lov til å vaie i den herlige sommerdagen : D

Ha en fantastisk dag damer – klem Siv

8 kommentarer:

  1. Jeg bruker overlocken på symaskina, men en egen overlockmaskin er MYE bedre:) Denne må du slå til på:) Fin tunika, Siv:)
    Fine grønne stoffer:)

    Onsdagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Å for ein flott tunika..
    Kan ikkje gi gode maskinråd..
    Stilig med alle stoffa som vaiar i sol og vind..

    Sommarklem :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig tunika, for et kupp!
    Jeg aner selvfølgelig ikke noe om maskiner, men hører at overlock skal være så bra..min maskin er 30 år, ei gammel Husquarna...som ikke er utslitt:O) ..men har selv lyst å sy mer, men skal følge med deg en stund først;)
    Sannelig får stoffene vaska seg!
    Måtte inn en tur, for sannelig er det varmt ute, men det liker jeg!
    Nyt dagen, klem fra Tove

    SvarSlett
  4. har ikke en dyt forstand på symaskiner , men jeg kan lide de røde blomster på den du viser , så køb den !!!

    SvarSlett
  5. har en billig rema-maskin jeg - som jeg syr med. Den har faktisk flere sømmer enn rett og sikksakk - men det er faktisk bare dem jeg bruker....
    Stilig klesvask - som pynter opp i hagen

    SvarSlett
  6. Impulskjøp er tingen! Nesten alle klærne mine er kjøpt på impuls. Når jeg virkelig MÅ ha noe nytt, finner jeg jo ingenting. Så når en tilfeldigvis finner noe bra er det bare å slå til!
    Overlockmaskiner kan jeg dessverre ikke noe om, men Janome er veldig bra! Skjønner godt du vil ha en slik hvis du skal sy klær.
    "Klesvasken" var nå bare herlig da!

    SvarSlett
  7. Hei hei!

    Så fiiin Tunika-sak!♥
    200 KR er jo kupp..

    Ha en fin Torsdag,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  8. Kjempesøt tunika.
    Jeg har Janome,er veldig fornøyd med den. Å sy klær er ikke vanskelig,det finnes så mange flotte mønster med gode beskrivelser atte. det er bare å kaste seg utti det. Du er jo også vant til å drive med håndarb. så du har det jo i fingrene. Hadde ikke nølt med å kjøpe symaskinen,det er en flott investering.
    Lykke til.
    Klem Mette.

    SvarSlett