mandag 18. juli 2011

Skuvsenga mi <3

For en 14-15 år siden drev jeg og kjøpte en del gamle møbler – det var jo det man skulle ha da

008

Jeg kjøpte bl.a ei gammel skuvseng fra slutten av 1800-tallet. Iflg den tidligere eieren skal den komme fra gården til Peder Morset i Selbu.

007

 

Jeg er veldig glad i senga, og den er en skikkelig kosekrok

005

Den er full av puter slik at det er komfortabelt å sitte/ligge i den. Det er mange år siden jeg sydde disse putene med bamsestoff, men jeg syns fortsatt de gammeldagse bamsene er sjarmerende

006

Farmors gamle barnepute ligger også der : ) Om vinteren har jeg et burgunderfarget teppe i senga, og bytter til dette lyse på sommeren

Vi skal ta senga med til landstedet vårt, men det er litt mer renovering som må til før jeg får plass til den der jeg vil ha den ; ) Så det blir nok ikke før til neste år.

Ha en flott kveld alle sammen – klem Siv

11 kommentarer:

  1. MÅ bare fortelle deg at datteren vår, Siv, har en sånn som hun brukte da hun var tenåring. Det var en hun fikk fra bestefar (min far). I sommer hentet hun den igjen etter at den hadde støva ned på loftet i 11 år... S-klemz

    SvarSlett
  2. Skuvsenga flytter til X-en nå i høst, sammen med spisebordet. Begge laget av min far til X-en en gang for 12 - 15 - 20 år siden (sånn ca). Vi bytter litt oss i mellom, så tilbake får jeg et gedigent rundt spisebord, 140 cm tvers over, som kan dras ut til å romme tolv spisegjester. Om nødvendig. Til daglig blir det bare meg, siden samboeren flytter og overlater sitt rom til minstemann. Som tar med seg senga med hev-/senk fra stua og inn dit. Og siden skuvsenga flytter må jeg bygge ny seng med sofafunksjon (eller var det omvendt?) til å ha på stua. Må jo sove et sted jeg òg ;)

    SvarSlett
  3. Det er så koselig med skuvseng! Heldig du som har en sånn gammel, fin en. Perfekt til å fylle med puter:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Herlig gammelt klenodie!
    Jeg elsker slike senger,har faktisk ei på kjøkken,,,,med masse puter i jeg og!!!
    Ønsker deg en fin ny uke,med masse solstråler!!!
    Goe klem!!!

    SvarSlett
  5. Tror sånne senger er et must for oss damer.. Min står her på arb rom og der er også puter med bamsestoff!! ikke helt identiske,men nesten.. Måtte forresten le litt av ditt forrige innlegg om Pusur skoledagbok.. Når de kom var æ akkurat blitt lærer, og det var ikke alltid æ likte dem så godt..Men de er sikkert full av minner for brukerne!!Klem

    SvarSlett
  6. Å, så herlig en sånn skulle jeg likt å ha hatt på arbeidsrommet mitt. Heldige du.

    Ønsker deg en flott tirsdag, klem.

    SvarSlett
  7. Du har ei flott skuvseng både der den står og der den kommer;)
    Her fylles hytta med smått og stort imorra, blir trivelig; nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Så flott skuveseng! Kjempeflott med puter!
    Ønsker deg en fin sommer videre! Her er det maling på gang....

    SvarSlett
  9. Det var en sjarmerende og flott skuvseng! Det er artig med ting som har en historie.

    SvarSlett
  10. Så flott skuveseng. Herlig kosekrok.
    Ha en flott dag.
    Klem. :)

    SvarSlett
  11. Den var jo helt utrolig fin... er så morro med sånne gamle ting :)
    Takk, for koslig kommentar!
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett