torsdag 7. juli 2011

Hjemmestrikka boa og julegave i juni

001

I går var jeg og kjøpte garnet Butterfly color

003

og av det strikka jeg

002

en boa : ) Jeg brukte 2 nøster for å få litt lengde på den. Tipset fikk jeg av Olava med den herlige bloggen Olavas verden

Jeg er litt sent ute, men dette får bli junibilaget til julesamstrikken hos Anne på landet : D

I forhold til overlockmaskina jeg har veldig lyst til å kjøpe meg, så må jeg bare si at jeg allerede har symaskin – jeg har en Janome QC 6260. Den har masse finesser (bl.a 60 sømmer). Jeg er veldig fornøyd med Janome, og har kjøp det til begge tøttene mine også. Den første symaskina mi var Janome, og da jeg skulle bytte var jeg ikke i tvil om at jeg ville ha samme merke en gang til. Det som holder meg litt igjen nå, er at jeg lurer på om det blir litt vel flott å kjøpe ei maskin til….

007

Dagens tørkesnor er hovedsaklig blå og turkis : )

Dette er en av mine favoritt sommersanger – hva er din ultimate sommersang?

Velkommen til mine nye følgere – håper dere vil trives her inne hos meg : ))

Eldstetøtta ‘virvelvind’ kom hjem sent mandag kveld, men vi har knapt nok sett henne – things to do and places to go ; )

Ha en fantastisk fin dag – klem Siv

10 kommentarer:

  1. Så stilig boa!
    Men jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan man strikker i det garnet :P

    SvarSlett
  2. Hei.
    Misforsto visst litt innlegget ditt i går jeg. Trodde du skulle kjøpe din første symaskin. Huff,så treig jeg er,hehe,sorry. Flotte farger på klesnora. :))
    Klems.

    SvarSlett
  3. Jeg så dette hos Olava, stilig!!
    Blådag idag, skjønner jeg, den lekreste av alle:O)
    Jeg har nytt sola, vaska bil, skifta på senger..nei og nei, så fornøyd:)
    Kos deg videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Hahaha , cool ide med farver på tørrestativet, hvilket minder mig om at mit gik i stykker i dag , har sådan eet der står på fødder , og undtagelsesvis skulle jeg tørre tøj derpå idet vores tørretumbler på vaskeriet er i stykker pga vandskader fra skybruddet forleden..det kunne ikke holde , så nu er det 'klodset op ' mellem to stole, et lidt alternarivt tørrestativ..

    klem og tørre hilsner

    SvarSlett
  5. Kjempekul Boa :))

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte :)

    SvarSlett
  6. Du er både flittig og flink Siv! Og flot tørresnor med farveorden ;)

    En varm aftenhilsen fra mig. Klem.

    SvarSlett
  7. Så stilig boa, har ikke sett slik før:)
    Sommer sang..hmmm...det var ikke lett, er så mange.
    Paradise City med Guns N' Roses kanskje.


    La meg til som følger jeg, ha en flott kveld:)

    SvarSlett
  8. Har du jukset? Hadde du en boa liggende på lur???
    Har du virkelig allerede rukket å strikke den ferdig??
    Jaja, det er nok forskjellen på meg og deg..., min er fortsatt halvferdig, faktisk har den ikke blitt noe lengere enn sånn jeg viste den på bloggen...lol
    Men jeg er glad jeg kunne være til inspirasjon!

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    Stilig bilde av klesvasken!

    klem

    SvarSlett
  9. Så nydelig den boaen er. Har begynt å tenke jul her også... skal stå på julemesse i år også.
    Litt av en vask du har om dagen!
    Min sommersang nr 1 ;))
    HA en god natt, klem.

    SvarSlett
  10. Strikkeprosjektet ditt får andre til å klø seg i sitt lille hode.. Ha ei flott helg, klem

    SvarSlett