onsdag 6. november 2013

Kjærlighet, strikk og oppskrift <3

I dag er det 21 år siden gemalen og jeg ble kjærester <3 Føler meg nesten litt gammel når jeg sier det, men jeg er jo ikke det da ; ) Vi har vært sammen over halve livet mitt <3 Vi satt en dag på jobb og snakka om kjærlighet og livet generelt, og jeg fortalte at vi snart hadde 21 års dag….da er det en kollega som utbryter “Å så er dere fortsatt glade i hverandre??” Måtte le av dette utbruddet, men ja, vi ER fortsatt glade i hverandre, og vi ser på oss selv som heldige av den grunn : )

001

Har strikka et par helt enkle pulsvarmere, og jeg har hekla inn en sølvtråd på kanten

002

…for da matcher de halsen jeg strikka forrige dagen. Skal pakke det pent inn, og gi det til Kirkens Bymisjon : )

Og så var det jo noen som ville ha oppskrift på muffinsene fra forrige innlegg, og den er som følger:

EPLE- OG KANELMUFFINS

7,5 dl hvetemel

1,25 dl sukker

4 ts bakepulver

2 ts kanel

litt salt

1 egg

50 g smelta smør

1,25 dl melk

2 epler – skrell og rasp

 

Bland sammen og fordel på 12 store muffinsformer

 

Bland så:

1,25 dl hakkede mandler

1 knapp dl brunt sukker

0,6 dl mel

2 ts kanel

2 ss smeltet smør

Strø over muffinsrøra som allerede er fordelt og stek i ovnen

25 min 175 C

Jeg laga ca dobbel porsjon av det som skulle på toppen – jeg elsker mandler, og så syns jeg det ble litt lite ; )

 

Hjertelig velkommen til nye følgere – håper dere vil trives her : D

Ha det godt – klem Siv

9 kommentarer:

  1. Gratulere! Så bra ♥♥
    Eg og husbonden har vore saman i 27 år og gift i 26 av dei.
    Gamal kjærleik,,,

    Nydeleg sett du har laga!

    God natt klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer :)
    Det er lenge, og veldig godt at dere forsatt er glade i hverandre!

    Fint sett du har strikket til Kirkens Bymisjon :)

    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse med 21 år som kjærester. Liker å lese om andre enn oss som fortsatt har kjærleiken der, sjølv om ein ahr levd sammen i mange år. Vi har vore kjærester i 35 år og er meir kjærester no enn da vi treftest. Det er så kjekt og godt og vi og dere og alle andre som løser den koden er veldig heldige. eller kanskje ikkje, men dyktige. Vi jobber for det ein er glad i og løser ting der og da. da får ein så masse masse att for det. Ha ein super dag begge to

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Eller "godt jobba" som far i huset bruker å si!
    Min kjære forteller alle at han har hatt meg "siden jeg var valp".
    Det kan nok stemme siden jeg bare var 17 år da jeg traff han,
    og det er nå 33 år siden...
    Hvis noen for 33 år siden hadde fortalt meg at jeg fortsatt skulle være sammen med denne
    mannen når jeg var 50, hadde jeg protestert høylytt.
    Jeg protesterer ikke nå, for jeg var heldig og fant verdens beste!

    SvarSlett
  5. Her var det jo aktivitet:)) Mye herlig lesing og strikking og baking! De muffinsene så virkelig fristende ut. Nå i november er det faktisk 44 år siden gubben og jeg treftes...jøje mæ:))
    Nyt helga som er like om hjørnet:) Klemmings;)

    SvarSlett
  6. Gratulerer så masse! Dåkk e e flott par, og alle kainn no sjå at dåkk e gla i kvarandre:-) Ha ei god hælg, håpe dåkk e frisk og rask! Og takk for oppskrift:-) Klæm, eli

    SvarSlett
  7. Det er fint når de gode følelsene varer år etter år! Flotte pulsvarmere og hals du har strikket, de vil nok varme noen godt i vinter.

    SvarSlett
  8. Gratulerer så masse med 21 år som kjærester . Jeg har nest år med min kjæreste sølvbryllop... alt er veldig fint...bare... som tiden passerer...
    Jeg ønsker dere lykke til videre. Klem fra meg.
    Og stor fine pulsvarmere og hals du har strikket med kjærlighet også :-)

    SvarSlett
  9. Gratulerer til deg og Gemalen med jubileet! Hvorfor skulle dere ikke være glad i hverandre?
    Husbonden og jeg har 25 års jubileum i år som kjærester og samboere. Føler meg som du heldig som har truffet blink på mannen i mitt liv. - Vi håper i alle fall i skrivende stund på nye 25 år sammen. :)

    SvarSlett