søndag 10. november 2013

Lunsj- og pausestrikk

001

Innimellom jobbing og lesing, prøver jeg å få til å strikke bittelitt, og nå har jeg fått en hals av pinnene : )

Den er strikka i Mor Aase bomull/ullblanding, og jeg har krympa garnlageret mitt med 116 g. (Det begynner å vises at jeg ikke har kjøpt garn på 2,5 år – det jeg har kjøpt det siste året, er garn tiltenk spesielle prosjekt som har blitt gjort ferdige med en gang….f.eks Mariusgenseren jeg strikka i fjor)

002

Halsen er strikka i perlestrikk på pinne 6 – jeg la opp 31 m, og tok alltid første maske av. Da den var lang nok til å ta to ganger rundt halsen, hekla jeg den sammen, og jeg har hekla en kant av luftmaskebuer rundt hele halsen. Den er myk og god, og jeg er feridg med en julegave : D

Jeg har også bestilt meg nye lapper – disse er litt mer diskré enn de andre, og passer godt på denne halsen ; )

Jeg har tidligere skrevet om at antallet kommentarer har sunket betraktelig, men at antallet besøk har økt….og at dette er noe jeg ikke har skjønt. Jeg skjønner det fortsatt ikke helt, men det er noe annet jeg har oppdaga, og det er at det er flere som svarer på min kommentar på sin egen blogg. Er dette blitt veldig vanlig? Da kan det være at jeg går glipp av en del ting, fordi det er slett ikke sikkert at jeg noen gang går tilbake til det samme innlegget i den samme bloggen.

Ha det godt – klem Siv

9 kommentarer:

  1. Kjempefin hals,begynner å krympe i garnlageret mitt også,har heklet et stort ullteppe og pute av rester. :)
    Ha en fin kveld.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  2. Den var flott, veldig lekkert med perlestrikk i hvitt!

    SvarSlett
  3. Den halsen var kjempefin, Siv....den blir deilig å bruke nå fremover!
    Ha en fin kveld! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Så kreativ og flink du er:)

    Nydelig blogg:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  5. Sånn er det hos meg også, mange besøkende men ikke fult så mange som kommenterer...mulig det er mangel på tid og lyst til å kommentere? Jeg vet sannelig ikke...
    Så flink du er til å strikke :)
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  6. Så fin hals. Enkel og grei strikket og heklet. Ha en fin dag

    SvarSlett
  7. Disse hallene er jo supre da, også så gode! Kjempeflott julegave!

    SvarSlett
  8. Fin og varm hals, flott som julegave i dobbel betydning :) Har noen prosjekt jeg skulle fått begynt på, men jeg tror at jeg må legge denne varianten på minnet. Takk for inspirasjon! :)

    Jeg har opplevd det samme som deg med mye mer besøk og mindre kommentarer - og det med å kommentere i sin egen blogg skjønner jeg ikke heller? Nye tider og Instagram sluker nok litt av bloggetiden hos flere.

    Ha en fin dag :)
    Eli Kristin

    SvarSlett
  9. Nydelig hals, jeg har sånn sansen for perlestrikk :o) Jeg gir et lite svar til alle som legger igjen en kommentar på bloggen min, jeg synes egentlig det er litt koselig det jeg, da blir det en slags dialog. Det er jo bare å krysse av for oppfølgingskommentarer når du legger igjen en kommentar, da får du svar på epost :o) I tillegg besøker jeg bloggen til den som har kommentert og legger igjen en kommentar der også :o) Jeg klarer ikke å kommentere alle bloggene jeg er innom, det er så mange herlige blogger jeg vil rekke innom i løpet av en kort stund og da tenker jeg at en kommentar i ny og ne er bedre enn ingen :o) God natt til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett