søndag 3. november 2013

Baking og dialekter

Det hender seg at jeg kjøper for mye frukt, og da er det greit å få brukt den opp på en grei måte. Denne gangen har det blitt for mye epler – ja, da er det bare å bake eple- og kanelmuffins (dette er en amerikansk oppskrift jeg har fått av ei norskamerikansk venninne)

IMG_6914

Dette er mer matmuffins enn dessertmuffins,  og røra er nesten så tykk som deig

IMG_6915

En blanding av smelta smør, brunsukker, mel og hakka mandler has på før steking

IMG_6919

Og etter en liten halvtime i ovnen er det bare å NYTE : D

Om noen har lyst på oppskrift, så er det bare å si fra – deler gjerne jeg : )) Akkurat nå skal jeg se “Dialektriket” på TV – passer godt det når jeg dette halvåret blant annet studerer talemål og sosiolingvistikk : ))

Ha det godt – klem Siv

5 kommentarer:

  1. Dette såg herleg ut!

    Fin veke til deg :-)

    SvarSlett
  2. Så kjempegode ut, kunne tenkt meg oppskriften på dem ja:)

    SvarSlett
  3. Så gode disse så ut. :)
    Ønsker deg en fin dag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  4. Nammis! Jatakk til oppskrift:-)
    Eli

    SvarSlett
  5. Juhuuuu bloggeSiv is back in business - hadde jo ikke fått med meg det jeg :-O!!
    Tar gjerne noen av de muffinsene ja, så oppskrift vil jeg gjerne ha om jeg ikke kan få de servert hos frua sjøl ;-) Gleder meg til bloggefortsettelsen, og gleder meg til fræddan, klems

    SvarSlett