tirsdag 13. juli 2010

En oppfordring, eller kanskje bare et godt forslag…..

Det er mulig at alle damer har et shopping-gen – og i så tilfelle har jeg også det. Men jeg tror mitt er litt annerledes enn mange andres, jeg blir ikke i ekstase over å handle klær (kan tilte litt pga sko – det må jeg bare innrømme) og jeg faller ikke i staver over å handle ting og tang eller møbler – handel av ovennevnte artikler er litt sånn nødvendig onde om dere skjønner….

….men (og det er en stort MEN også) dere som har fulgt bloggen min ei stund er fullt klar over at jeg har ingen problemer med å la pengene fly om det er de rette tingene – i mitt tilfelle kan jeg ‘shoppe’ meg blakk på stoffer eller garn….og ikke minst bøker.

005

Dette er bare 3 av bokskapene / bokhyllene våre. Jeg elsker bøker – alt fra vakre skrivebøker til romaner eller oppslagsverk…..jeg har alle klassikere både for voksne og barn. Det er egentlig slik at gemalen har sagt at jeg ikke kan kjøpe flere bøker – han kan ikke finne nye bokhylleløsninger hvert år. Jeg er i grunnen ganske så lydig, og innsett at det er ikke alle bøker jeg trenger å eie selv :-D

Også litjtupp har en ganske så imponerende mengde bøker. Hun har hatt opprydding i hyllene sine, og det ble en del bøker til ‘overs’ – hun har rett og slett vokst fra dem. Vi tok vare på alle bøker fra jeg var lita, og klassikere som Anne Cath. Vestly og Astrid Lindgren sine bøker – de er hellige :-)

Vi la ut annonse på Finn.no, og hun fikk solgt noen der – men så var det hva vi skulle gjøre med de resterende da, det er ikke aktuelt å kaste dem….

002

…..heldigvis har jeg mine lyse øyeblikk innimellom, så jeg ringte til sykehusbiblioteket på St. Olavs Hospital og spurte om de ville ha bøkene. Dama jeg snakka med ble kjempeglad, og veldig glad for at jeg kom til å tenke på dem.

Så dagens oppfordring er…..har du barnebøker til overs, så kan det være at sykehuset vil ha dem.

Ha en flott dag og klem fra Siv som skal male videre ;-)

9 kommentarer:

  1. Det var en flott gest!
    Jeg har en vegg på stua full av bøker, og synes ethvert hjem bør ha en bokhylle;)

    Men jeg kjøper ikke bøker lenger, nå låner jeg. Derimot kan jeg være ram på "blanke ark", finner alltids ei flott bok med blanke ark:D

    Kos deg med malinga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Åh, dejlige bøger! Jeg har det ligesom dig. Kan ikke få bøger nok og drømmer om mit helt eget bibliotek! ;-)

    I modsætning til dig har jeg dog også et veludviklet shoppinggen, hvad klæder angår. Men det er en helt anden historie.

    Ha' en fin dag videre og hyg dig med malingen.

    Klem fra Lene (Megan)

    SvarSlett
  3. Bøker ja....det har blitt noen i løpet av noen år;) Det med å gi bort barnebøker til et sykehus var virkelig et flott tips!! Skal tenke på det når vi skal rydde på rommet til mellomste!! Takk for tipset!!

    SvarSlett
  4. Det er en veldig god ide!
    Jeg har selv gikk stempler, stempelputer, ark og bøker til Akershus universitetsykhus. Det var etter at guttene min hadde vært innlagt der, og jeg så behovet for å ha noe å gjøre på aktivitetsrommet de hadde når det var mulighet for å bruke det.
    Fikk et veldig hyggelig takkekort...*smiler*.. Det er alltid hyggelig å kunnen gjøre små ting, som gjør en forskjell for de det gjelder.
    Det er jo ikke alltid man har mulighet for å gjøre store ting.

    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Oppskrifta til jakken fant jeg på Drops design.
    Kjempeide å levere bøker til sykehuset. Har et komplett juniorleksikon og masse dyrebøker som har lagt på loftet noen år. De skal nå leveres til sykehuset. Så tusen takk for en kjempeide.

    SvarSlett
  6. Så flott å gi bort en bokgave til sykehuset. Det skal jeg huske på når vi får mot til å rydde i bøkene våre:)

    SvarSlett
  7. Denne oppfordringen elsker jeg!
    Jeg er jo praktisk talt oppvokst på sykehus, og jeg gikk alltid sporenstreks til biblioteket, når jeg var der:)
    Bøkene reddet hele oppholdet og både matet fantasien og trøstet i trasige stunder.

    Også synes jeg jo dessuten at det er en fryktelig tanke å skulle kaste bøker!
    ( Ja, det er altså tusen ganger verre enn tanken på å helle ut vin man ikke har drukket opp;p )

    Lesehest- klem fra Lille-Marit:)

    SvarSlett
  8. Heisann:)
    Takk for en hyggelig kommentar på bloggen min:) Utrolig mye fint her og:)
    Må si det er en veldig fint gest gi bort bøkene til sykehuset, blir nok mange som får glede fra det:)
    Ha en fortsatt fin sommerafter!

    Klem fra Anne Marthe

    SvarSlett
  9. Så utrolig flott gjort:)

    SvarSlett