tirsdag 6. juli 2010

Langhelg :-)

Nå har vi fått oss ei langhelg på landstedet – og det har faktisk vært sommer store deler av tida også :-)

105 

Nydelige små, blå blomster i en vase :-)

014

Vi fikk oss en tur på sjøen. Gemalen er veldig glad i å fiske – det er ikke jeg, men blir med fordi jeg syns det er viktig å ta del i hverandres interesser (misforstå meg rett – jeg syns det er trivelig å bli med på sjøen jeg altså, men ikke så veldig mange timer i slengen). Da vi lå i ro, slik at gemalen kunne fiske, så gynga det ganske mye – jeg ble småkvalm :-( Men som den gode kona jeg er, nevnte jeg ikke noe om det – det er sikkert ikke det lureste å be en fisker sette kursen mot land mens ekkoloddet lover ‘tonnevis’ med fisk….

022

Sånn ender håndarbeidet opp når man insisterer på å ha med seg hekling i båt – må innrømme at jeg hekla ingenting mens vi var ute, og det ble vått fordi vannflaska mi i samme pose ikke var tett – så det var heldigvis ikke sjøvann…  Bra jeg hadde med meg flere håndarbeid – ikke akkurat hyggelig å hekle med blaut ull…

På dette bildet ser dere også at vi har en del arbeid foran oss med å pusse opp badet – men det kommer til å bli SÅÅ bra når det blir ferdig :-D

028

Med nytt kamera om halsen, hoppa jeg oppi krattet av lupiner – det buzza og summa så spennende der inne

032 033

Oppdaga denne karen her, og fulgte etter den ei stund. Jeg har nok mer å lære om bruken av kamera, men syns ikke bildene ble så aller verst :-)

037 038

Dette skapet har jeg arva etter farmor og farfar. Jeg har lyst til å bruke det som medisinskap – for det gjorde de :-) Men det er veldig slitt, og malinga skaller av i store flak. Jeg lurer på om jeg skal pusse det ned, og male alt bortsett fra døra (som ikke er like slitt) i svart, blank maling. Døra tenkte jeg da å lakkere – det er jo motivet foran som ‘gjør’ skapet. Noen andre forslag?

023

Noen som har sett en slik kaffeboks før? Må innrømme at jeg ikke er så veldig svak for alt som tydeligvis er retro og in, men vi har nå kaffen i denne – kaffen har nemlig ALLTID vært i denne boksen ;-)

077 083

Brødbakst er mulig også uten kjøkkenmaskin, selv om det blir litt mer klissete :-P Noen som kjenner igjen gryteklutene med ansikter i da??

113 114

De heva godt, selv om jeg strengt tatt ikke knadde på langt nær så lenge som anbefalt – og resultatet ble da bra det :-) Dessuten smakte de kjempegodt ;-)

123

I et tidligere innlegg, så nevnte jeg at jeg ville beholde tapetet på rommet til jentene – nå har jeg tatt et nærbilde av den, så dere kan få se hvor nydelig den er :-)

124

Så vil jeg også vise dere sengteppet gemalens tante har hekla – for en jobb, sier jeg bare :-) Det ligger flere slike tepper som hun har laga på landstedet – og vi bruker dem, de er for fine til å gjemmes bort.

117 120

Etter at garnet tørka, fikk jeg hekla en god del på bølgeteppet mitt – jeg har kommet ganske langt :-) Jeg har bestemt meg for at det skal bli et barnepledd. Er det noen som kan gi meg tips på hvilken størrelses jeg da bør ‘lande på’?

Nå skal jeg kose meg med innleggene til dere andre :-D

Ha en toppers tirsdagskveld og klem fra Siv

8 kommentarer:

  1. Kjekt at du har hatt avslappende dager på landstedet.Og at hekle arbeidet ditt har tørket.Her går det i bestemors swap.du er vel kanskje ferdig du?
    ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  2. Høres herlig ut med eget landsted! Helt nydelig sengeteppe, slike ting er kunstverk, MYE arbeid som ligger i noe slikt. Når det gjelder skapet så er ville jeg også beholdt motivet og fargen på døren.

    Klems

    SvarSlett
  3. Kos deg og nyt sommerværet,nydelig sengeteppe!! Og bølgeteppet ditt vert flott:))

    SvarSlett
  4. Aiiii hvor er det flot det hvide sengetæppe , ja osse dit eget bølgetæppe , men der nu noget særligt over disse hvide gamle hæklede tæpper , det ville da osse være en dødssynd at gemme de bort i et skab !!! Skabet som du viser , behold du motivet og farven på lågen , det er fint som det er :-) Puha.. søsyge , det lider jeg osse af..

    God dag til dig :-)

    SvarSlett
  5. Herlige sommerbilder, og et flott teppe du har begynt på.

    SvarSlett
  6. Koselig med sommer-referater:) Nydelige farger i bølgeteppet ditt - det er vel snart ferdig det nå da, siden det skal være barneteppe.

    SvarSlett
  7. "Blaut ull" er noe tull
    -Andrea

    SvarSlett
  8. Godt du fikk tørket garnet, nydelig teppe du holder på med.
    Klem frameg;)

    SvarSlett