onsdag 7. juli 2010

Pappatreet <3

017

Da jeg var 17 år mista jeg pappaen min. Den sommeren han døde, var jeg på kirkegården hver eneste dag.

015

Gikk forbi et tre på vei til grava hver dag – det blomstra og var skikkelig nydelig. Jeg plukka en blomst, og hadde ved siden av bildet av pappaen min – og har bestandig etterpå tenkt på han når jeg har sett et sånt tre.

016

Treet var av sorten ROSEHAGTORN. For to år siden kjøpte jeg meg et sånt tre og fikk planta det i hagen. Det er fortsatt ikke så stort, og det ser litt spinkelt ut…..men i år BLOMSTRER det :-) Jeg gleder meg over det, og tenker på pappaen min når jeg ser på det <3

018 026

Syrinen til venstre har vi i hagen hjemme – det er ytterst sjeldent at den kommer så langt som nå, jeg har aldri sett en slik type før. Syrinen til høyre har vi på landstedet – den har en helt herlig lillafarge, og blir mye fyldigere enn den vi har hjemme.

011

Med et bilde av den fantastisk vakre himmelen vi hadde i går kveld, vil jeg ønske alle en trivelig aften og klem fra Siv

10 kommentarer:

  1. Så fine bilder du har tatt
    Klem fra din datter

    SvarSlett
  2. Hekle på kant ja, kanskje jeg skal prøve meg på det, er ikke så flink å finne på ting selv, er en oppskriftsrytter, men man må jo bare prøve seg.
    Jeg mistet far min når jeg var 21år, og har også enkelte ting som minner meg om han når jeg ser dem :-)
    Fin kveld til deg og!

    Klems

    SvarSlett
  3. Treet er er flott minne etter pappaen din, håper du får mangre blomster på det etterhvert.
    Ha ei god helg ! Har startet på ferie - derfor starter helga mi nå !

    SvarSlett
  4. Det er så fint at du har et 'far træ' , jeg har selv et 'søn træ' , jeg mistede min søn for få år siden . Syntes at det giver mig en fornemmelse af at han stadigvæk er med mig...især når det blomstre , det er et japansk kirsebærtræ. God morgen til dig .:-)))

    SvarSlett
  5. Så nydelige blomster det var på Hagetorntreet, hyggelig med et sånt minne.
    Jeg svarte på spørsmålet ditt hos meg :O)

    Ha en fin torsdag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  6. Så nydelig tre. koselig å ha ett slikt som minner deg om pappaen din. Ha en fin kveld.
    :) Susanne

    SvarSlett
  7. For et flott minne å ha om pappaen din! Nydelig tre med vakre blomster:-) Tenker du tar ekstra godt vare på det.

    Tusen takk for hyggelig kommentar om damen i kjole, men det er ikke meg:-) Men kjolen er nå fin uansett.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  8. Rart hvor enkelte ting setter seg fast i minnet, og særlig i perioder hvor vi kanskje er litt sårbare. Nydelig tre og et godt minne.
    Jeg prøver meg litt sittende, det går framover;)

    Nyt finværet og klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Et nydelig tre med en nydelig tanke bak.

    Morsomt du fant frem til utfordringen selv, jeg var på vei rundt for å informere om den :)

    SvarSlett
  10. Såå rørende. Og dette er jo deg i et nøtteskall.
    Stoor klæm fra Bente BV

    SvarSlett