lørdag 10. juli 2010

Utfordring og positive tanker

Margrethe fra bloggen BLOMSTERPIKEN har gitt meg følgende utfordring:

  • Fortell 6 positive ting om deg selv
  • Legg ut et bilde av deg selv som du er fornøyd med
  • Utfordre 6 nye bloggere
  • Det er et par dager siden jeg fikk denne, og har fintenkt litt – merkelig hvor vanskelig det er å skrive positive ting om seg selv :-P

    1. Jeg er veldig snill, og liker å gjøre gode ting for dem rundt meg. Men de siste årene har jeg blitt mye flinkere å si nei til dem som lett kunne finne på å utnytte snillheta mi.

    2. Jeg er en veldig god mor, og har gitt jentene mine en fin ballast her i livet. De oppfører seg og er på en måte som gjør meg stolt av dem.

    3. Jeg har god fantasi, og er flink med ord. Jeg er glad i å skrive, og har faktisk skrevet ei bok jeg håper det kan bli noe av. (Vi skal lese den i leseringen til høsten, og jeg er temmelig spent på responsen fra medgudinnene)

    4. Jeg er nesten uten unntak glad, og ler masse. Dette smitter over på dem rundt meg. Om jeg en sjelden gang blir sint, så går det veldig fort over.

    5. Jeg er flink til å lage mat og bake. Jeg er veldig glad i å eksperimentere med nye ting. Med en jeger i huset og rikelig tilgang på vilt, har jeg etterhvert “utviklet” mange varianter viltretter.

    6. Jeg er vitebegjærlig og nysgjerrig. Jeg finner ut av det jeg lurer på, og det igjen kan skape nye spørsmål. Dette er vel av det som gjør meg til en god lærer også.

    066 

    Det var ikke så lett å finne bilde, for jeg har jo tidligere vært ganske så anonym her ;-) Men dette er altså meg i kjent positur – strikking og et stort smil :-D

    Jeg sender utfordringen videre til

    1. Velkommen hos indretning med farver

    2. Vilma's

    3. Barbros lille atelier

    4. Smarie

    5. Elins strikkeri

    6. Hekta på strikk

    Gemalen og jeg er invitert på tre-retters middag hos et vennepar i kveld – og da skal jeg riktig nyte å bli oppvarta ;-)

    Ønsker alle bloggevenner ei riktig fin helg og stor klem fra Siv

    3 kommentarer:

    1. Så søt du er!!!
      Og ikke minst hadde du mange flotte positive egenskaper, så du er ei flott jente på alle måter!
      Forfatter!..det hørtes veldig spennende ut!
      Jeg har ikke bunn i trekken, for da tror jeg ikke de står så godt, så det er lettvint arbeide;)

      Ryggen er der og den vil jeg nok alltid slite med, men nå er den ikke vond men temmelig stiv;) Må passe på en del bevegelser ennå;)

      Kos deg masse i helga og klem fra meg;)

      SvarSlett
    2. Hei Siv! Kjempeflott bilde av deg - du er ei nydelig jente, både inni og utenpå:)

      SvarSlett
    3. Så flott bilde!

      Masse fint du forteller om deg selv. Spennende med bok! At du er flink med ord har jeg allerede skjønt :-)

      PS. Tilbudene fra Drops får jeg på e-post etter å ha meldt meg på nyhetsbrevet deres her; http://www.garnstudio.com/ml/newsletter_no.php Alt for fristende!

      SvarSlett