torsdag 22. juli 2010

Nok en ufo??

Hver gang jeg starter på noe nytt, så er det med en viss frykt for at det skal bli nok en ufo. Er det noen som vet hvorfor vi håndarbeidsdamer ikke klarer å gjøre ferdig det vi starter på? Er det ei kobling i hodet vårt som ikke er helt bra? Jeg vet jo det at jeg ivrer etter å sette igang med nye prosjekter, og at det er greit å ha et lite et om man driver med noe stort – men hvorfor så mange på en gang??

002

Nå er jeg i gang med tunikaen jeg egentlig skulle begynne med på toget :-) Og jeg må gjøre den ferdig, for den er bare så fin. Jeg er overbevist om at det er noe rart med mønsteret, det stemmer ikke med masker hele veien rundt – mulig det er sånn noen ganger når man strikker hullmønster.

001

Har ikke kommet så langt enda, men har allerede brukt nesten 1 nøste – håper det blir nok garn. Lerke er et nydelig garn å strikke i, og fargen er bare helt skjønn :-D

Her er det regn, og det har nettopp tordna – men hva gjør vel det når man har ei sol på straks 13 år sammen med seg? <3

Ha en toppers torsdag alle sammen og klem fra Siv

6 kommentarer:

  1. Hi, hi, høres vekjent ut:-) Kurven min med ufullførte prosjekter bugner over... Nydelig tunika du holder på med. Kryssser fingrene for at den blir ferdig:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Ha ha vi to er i samme båt.Kan ikke forstå det at en kan ha så mye samtidig heller.Jeg strikker jakke i Lerke og tror vi har samme mønster hefte.
    Nå er det siste inspurt i bestemorsrutene.
    Ha en fin dag

    Klem

    SvarSlett
  3. hehe.. Sånn har jeg det også... :S

    Garnet er nydelig å strikke med, og fargen var herlig! Gleder meg til å se resultatet! :)

    SvarSlett
  4. Så godt at du endelig fikk kommet skikkelig i gang. Hjelper med diagram:) Ufoer er en nødvendighet - tror jeg da.

    SvarSlett
  5. Tørr ikke og tenk på hvor mange strikkeprosjekter jeg har på gang. Det virker som det oftest følger med det og ha strikke som hobby.
    Har ikke prøvd det garnet du bruker nå men det ser kjempe fint ut.
    Følger spennt med på fremdriften.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Pernilla

    SvarSlett
  6. Så spennende prosjekt! Og tror Lerke er noe alla det samme garnet som jeg brukte på et av mine prosjekter - Duett. Jeg var utrolig fornøyd med kvaliteten på det garnet i hvert fall! Tror mange har samme prosjektdilemma som du:) Jeg er ganske bestemt på å fullføre et før jeg starter på det neste, men for første gang har jeg to prosjekter gående samtidig. Det går ikke bra i det hele tatt:) Strikker jo bare på det ene som jeg synes er gøyest...!

    Og ja, det er patentstrikk jakka mi er strikket i. Utrolig artig å strikke:)

    Ha en fin dag, og klem fra meg!

    SvarSlett