fredag 9. juli 2010

Klarte bare ikke å vente ;-)

Bølgeteppet mitt er FERDIG, og jeg klarte ikke å vente med å blogge det. Skal selvfølgelig dampe det, men DET kan jeg gjøre i morra :-D

043

Det ble 120 x 80 cm – og er et fint barnepledd

041 040

Fargene kommer ikke så godt fram på de to nederste bildene – midnatt er kanskje ikke den beste tida for utendørsbilder ;-)

042

I et tidligere innlegg skrøt jeg av at jeg hadde blitt så flink til å feste tråder etterhvert – dere ser jo hvordan det gikk :-))

036

Vi fikk besøk i ettermiddag, så jeg stekte et tårn med vafler (takk og pris for dobbeltjern) – dette er ikke posevafler, og ettersom de er så gode vil jeg dele oppskrifta med dere :-)

4 egg

6ss sukker

150 g margarin

4 dl melk

1 ts kardemomme

1 ts bakepulver

5 dl mel

Enjoy!

Nattaklem fra Siv

9 kommentarer:

  1. Nyydelig teppe ditt ble Siv ;o))) Og takk for at du deler oppskrift på gode vaffler ;o) Ha en flott helg!!

    SvarSlett
  2. Meget nydeligt Siw , hvad der osse er nydeligt er de gardiner man kan skimte i baggrunden på billedet med vafflerne..ha en dejlig weekend i det norske , her i dk har de lovet 30 grader,,puha :-)

    SvarSlett
  3. Teppet ditt ble rålekkert!! Jeg har lyst å prøve et selv, men har lurt på om det lønner seg å hekle maks 80 cm bredde og sy sammen flere hvis man vil ha det større....det blir vel tungt å bale med et større teppe???
    Herlige vafler;)
    Kos deg i helga! Vi drar på hytta med hengeren full da et anneks er bortimot ferdig...rene flyttelasset. Skal holde meg unna all bæring:D

    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Å, så flott det ble! Absolutt helt nyyyydelig! Flinka!

    Og nå fikk jeg innmari lyst på vafler! Nam:-)

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  5. Herlig teppe. Prøver meg på et sånt teppe selv, men synes det tar litt lang tid.
    De vaflene så utrolig deilig ut. Jeg har lagret oppskriften og kommer nok til å prøve de en dag. Takk for oppskriften.
    Ha en fin kveld.
    Trude :)

    SvarSlett
  6. NYDELIG teppe i fine farger!! Litt av eit arbeid du har utført her, kos deg i helga:))

    SvarSlett
  7. Kjempefint teppe ;) Og de vaflene frista meg utrolig mye akkurat nå.....hehe.

    SvarSlett
  8. Så flott teppe! Og nå fikk jeg lyst på vafler, så her blir det vafler til lunsj ala din oppskrift!

    Klems :-)

    SvarSlett